Predstavniki koprskega pristanišča v Nemčiji

Luka Koper je v sodelovanju s slovenskim veleposlaništvom v Nemčiji, bavarskim ministrstvom za gospodarstvo, bavarsko gospodarsko zbornico ter slovensko-nemško gospodarsko zbornico ter partnerji 15. marca organizirala poslovni forum 'Luka Koper - dobra alternativa za južno Nemčijo'.

Drago Matić, Marta Kos Zorko in Franz Joseph in Pschierer Foto: Arhiv Luke Koper
Drago Matić, Marta Kos Zorko in Franz Joseph in Pschierer Foto: Arhiv Luke Koper

MÜNCHEN > Delegacijo koprske pristaniške skupnosti je predstavljalo 21 podjetij ter tri krovne organizacije, sekcija pristaniških špediterjev in zveza pomorsko-prometnih agencij ter združenje za promet pri GZS. Dogodek je pomenil predvsem nadaljnje utrjevanje poslovnih vezi, potem ko je septembra 2016 Slovenijo in Luko Koper obiskala gospodarska delegacija s predstavniki vodilnih bavarskih podjetij, so sporočili iz Luke Koper. Državni sekretar bavarskega ministrstva za gospodarstvo Franz Josef Pschierer je izpostavil velik potencial, ki ga ima koprsko pristanišče zaradi svoje lege, in veliko zanimanje bavarskega gospodarstva za Slovenijo, ne nujno samo na področju logistike. Poudaril je tudi, da bavarsko gospodarstvo ustvari polovico prihodkov z izvozom in da je Kitajska njihova tretja najpomembnejša trgovinska partnerica, zato so učinkovite in konkurenčne transporte poti ključne za nadaljnji razvoj.

Več kot 130 udeležencev foruma je v nadaljevanju lahko prisluhnilo desetim predstavnikom ladjarjev, železniških operaterjev in špediterjev, ki so predstavili svoje izkušnje pri poslovanju preko koprskega pristanišča, med drugimi francoski ladjar CMA-CGM, avtomobilski logist BLG, največji izraelski izvoznik sadja in zelenjave Mehadrin, nemški logist Fr.Meyer´s Sohn in drugi. Britanska analitska hiša Drewry je predstavila rezultate študije prevoza kontejnerjev od Shanghaja do Münchna. Primerjali so prevoz enega kontejnerja preko severno evropskih pristanišč (Rotterdam, Hamburg in Antwerp) ter izbranimi sredozemskimi pristanišči (Koper, Trst, Reka, Genova). Transportna pot po morju in kopnem je najhitrejša prav preko Kopra, hkrati pa je tudi cenovno najugodnejša.

Predsednik uprave Drago Matić je ob tem dodal: “Pristanišče je le eden od členov v logistični verigi, zato smo želeli na dogodku predstaviti celovite logistične možnosti in dosedanje dobre prakse. Dejstvo je, da za trge, ki so enako ali celo bolj oddaljeni od Kopra, že danes pretovarjamo pomembne količine tovora, zato vidim v južni Nemčiji oz Bavarskem velik potencial.”

Lani je preko koprskega pristanišča za nemški trg potovalo 450.000 ton blaga. Izstopajo predvsem avtomobili, ki so jih našteli 220.000, neizkoriščene pa ostajajo priložnosti na podorčju kontejnerjev in generalnih tovorov, so sporočili iz koprskega pristanišča.

Na dogodku so predstavili tudi projekt Fresh Food Corridors, ki si prizadeva razviti logistične koridorje s poudarkom na železniški povezavi za hitropokvarljivo blago tudi preko koprskega pristanišč, ravno do trgov Srednje Evrope kot je Bavarska.

Spletno uredništvo


Najbolj brano