Pred desetimi leti je avtocesta prišla na morje

Na današnji dan pred natanko desetimi leti je bila Istra končno avtocestno povezana z Ljubljano. Odprli so namreč še zadnji odsek te avtoceste od Klanca do Bivja.

 Na današnji dan pred natanko desetimi leti je bila Istra končno avtocestno povezana z Ljubljano. Odprli so namreč še zadnji odsek te avtoceste od Klanca do Bivja. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Na današnji dan pred natanko desetimi leti je bila Istra končno avtocestno povezana z Ljubljano. Odprli so namreč še zadnji odsek te avtoceste od Klanca do Bivja. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

ISTRA > Ta odsek so gradbinci poimenovali cesta presežnikov, saj sta na njej dva takrat najdaljša predora v državi in eden največjih avtocestnih viaduktov v Evropi. Kako dragocenih je teh sedem kilometrov se lahko vozniki spomnijo prav zadnje tedne, ko predorski cevi zaradi del občasno zapirajo in je treba spet po stari cesti čez črnokalske ovinke.

Za dokončanje 100 kilometrov dolge povezave Ljubljane s Koprom je Slovenija skupaj potrebovala kar 32 let; prvi odsek do Vrhnike so odprli že leta 1972, nato pa se je le počasi premikalo. Zanimivo je, da sta trak na slovesnosti pri črnokalskem viaduktu takrat rezala kar dva prometna ministra, odhajajoči Marko Pavliha in novoizvoljeni Janez Božič, ki se je na to mesto zavihtel prav z vrha Darsa. Pobrskali smo po našem arhivu in preverili, kaj je minister Božič obljubljal 25. novembra 2004. Primorska ima še veliko potreb; od nujne gradnje obalne štiripasovnice, do hitre ceste Bertoki-Šmarje-Dragonja, ceste čez Rebrnice, ki naj bi jo dokončali čez dve leti, pa avtocesto proti Ilirski Bistrici in hrvaški meji, je nujne zadeve pred desetimi leti naštel minister. Od vseh teh nujnih zadev ima Primorska samo hitro cesto čez Rebrnice, pa še to samo, ko ni premočne burje. KG


Najbolj brano