Portorož zaplul mimo Portoroža

“Nikoli si nisem mislil, da bom kdaj ladjo Portorož dejansko pripeljal v Portorož,” je bil včeraj na poveljniškem mostu Portoroža zadovoljen njen poveljnik Vitalij Ermolaev. Ladje Splošne plovbe sila redko zavijejo v slovensko pristanišče, zato je bilo včerajšnje vplutje Portoroža v Koper nekaj posebnega. Manevriranje do priveza smo spremljali čisto od blizu, kar s poveljniškega mosta 190-metrskega Portoroža.

Ladja Portorož seveda ni smela pripluti bliže obali in z ladijsko  sireno pozdraviti Portorož,  kot so poveljniki to lahko počeli 
nekoč. Pravila so danes precej strožja in ladja se mora  strogo držati  zarisanih pomorskih smeri. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Ladja Portorož seveda ni smela pripluti bliže obali in z ladijsko sireno pozdraviti Portorož, kot so poveljniki to lahko počeli nekoč. Pravila so danes precej strožja in ladja se mora strogo držati zarisanih pomorskih smeri. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Najprej razjasnimo osnove. Ladji na morju poveljuje poveljnik. V pristanišču pa je nekoliko drugače. Poveljnik ima še vedno zadnjo besedo, a ladje ne “parkira” sam, ampak mu pri tem pomaga pristaniški pilot, domačin, ki se pred vsakim vplutjem v pristanišče in izplutjem iz njega krca na ladjo.

Na koprskem potniškem terminalu tako skočimo na pilotino, čoln, ki ga uporabljajo pristaniški piloti, poberemo pristaniškega pilota Maurizia Rasmana ter odbrenčimo čisto do trupa Portoroža. Čezoceanka je na sidrišču že dvignila sidro, s palube pa so nam že vrgli vrvno lestev. Korak s čolnička, ki ga ob boku čezoceanke premetavajo valovi, na lestev za neizkušene ni lahek zalogaj, a že smo na palubi, po stopnicah navzgor in na poveljniškem mostu pri ekipi na čelu s poveljnikom Vitalijem Ermolaevim.

Počasi se približamo pristanišču, medtem pa sta se nam že približala vlačilca, ki bosta vlekla in boksala ladjo ob pomol v drugem bazenu. Zdaj se začne zares, pilot Rasman in poveljnik Ermolaev morata biti uigran tim. Pilot je na radijski zvezi s posadko vlačilcev, poveljnik pa s posadko na mostu, premcu in krmi. Meter za meter se bližamo pomolu in po pol ure manevriranja je delo končno opravljeno. Portorož, ki je v Koper pripeljala pločevinaste kolute, je privezana. Pilot in poveljnik si sežeta v roke.

“Kje je izhod iz pristanišča?” zanima Ermolaeva. Čas je namreč za druženje s prijatelji. “Veliko ljudi s Splošne plovbe sem spoznal med mojim delom pri njih in zdaj se veselim, da se bomo srečali, saj se že dolgo nismo videli,” načrtuje. Prihaja iz daljnega ruskega Vladivostoka, na Splošni plovbi pa je zaposlen pet let. Na Portorožu poveljuje 20-članski posadki. Ermolaev razume veselje dveh slovenskih članov posadke, da se bosta izkrcala ravno v domačem pristanišču. “Moje sanje so, da bi lepo ladjo kdaj pripeljal v moj domači Vladivostok,” prizna. Portorož, največja ladja Splošne plovbe, je po štirih letih še vedno kot nova. “Res pohvalno, nobene rje nikjer, tako lepo ladjo redko vidiš,” oceni Rasman, ki je pred prihodom med pilote plul pri MSC, nekaj časa pa tudi pri Splošni plovbi. “Tudi na Portorožu sem že plul, a ne na tej, ampak na eni od prejšnjih z enakim imenom,” se spominja.

Ladjo bo danes v Kopru obiskal tudi kapitan Miroslav Koželj iz Izole, ki je pred štirimi leti v kitajskem Nantongu prevzel krmilo takrat povsem novega Portoroža. Danes jo bo razkazal svojima vnukinjama, čez nekaj mesecev pa bo znova prevzel njeno krmilo. Tokrat - po 47 letih plovbe še zadnjič pred upokojitvijo. “Tako je, s Koželjem bova šla še na zadnjo plovbo za nekaj mesecev, potem pa s Portoroža skupaj v penzijo, dovolj je bilo,” pravi tudi chief na Portorožu Jurij Puh, ki se bo danes po osmih mesecih plovbe izkrcal s Portoroža. Za ženske kvote med obiskovalci bo poskrbela še Duška Žitko, svetovalka v Pomorskem muzeju, ki je botra ladji Portorož.

Na ladjo pa se bodo danes vkrcali trije dijaki pripravniki srednje pomorske šole, špicfajerji jim rečejo, ki se bodo prvič preizkusili v vlogi pomorščakov.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano