Portorož in Slovenija Italijanov z juga očitno ne zanimata

Letalo neapeljskega turističnega operaterja CTM Travelair, ki bi moralo v sredo in petek pripeljati rimske in neapeljske goste na portoroško letališče, velikim pričakovanjem navkljub ni prispelo. Na 50-sedežnem letalu so namreč uspeli prodati samo 15 sedežev.

Letalo fokker s 50 sedeži je na sečoveljskem letališču prvič pristalo 4. decembra. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Letalo fokker s 50 sedeži je na sečoveljskem letališču prvič pristalo 4. decembra. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

PORTOROŽ > Že maja napovedovana povezava med Neapljem, Rimom in Portorožem je zaživela v začetku decembra, ko je letalo fokker s 50 sedeži družbe Airvallee pripeljalo pet turističnih agentov. Ogledali so si Portorož, kamor naj bi vsak teden popeljali predvsem južnoitalijanske obiskovalce.

Turistični delavci kljub temu upajo, da Antonio Gervasio, predsednik uprave neapeljskega turističnega operaterja CTM Travelair, ne bo odpovedal tudi prednovoletnega leta. “Za 30. december, ko je napovedano letalo iz Neaplja, bomo držali pesti, ne fige,” pregovorno slovensko škodoželjnost skuša razbliniti Peter Marn, direktor turistične agencije Lipican Aer.

Antonia Gervasia je na enem od turističnih sejmov v Italiji spoznal Jadran Furlanič, direktor Turističnega združenja Portorož. Za predstavitev turističnega gospodarstva Slovenije v Neaplju, Milanu in Riminiju so letos odšteli 30.000 evrov. Furlanič je Gervasia nato pripeljal na obisk v Slovenijo in spoznal z morebitnimi poslovnimi partnerji. “Vse ostalo pa je na turističnih agencijah, ki si morajo prizadevati in same poskrbeti, da privabijo goste in dajo možnost našemu turističnemu gospodarstvu, da zasluži,” o poslovni priložnosti, s katero naj bi privabili goste iz Rima in južne Italije, govori Furlanič.

A storiti bo treba še veliko, saj je prepoznavnost Slovenije v južni Italiji nična. “Gostov, kot so južni Italijani, bi lahko bili samo veseli, saj niso tako preračunljivi kot Avstrijci in Nemci ter porabijo zelo veliko denarja v igralnicah,” še dodaja direktor turističnega združenja.

Leto dni izgube, potem dobiček

Prodajni agent Antonia Gervasia v Sloveniji, na Hrvaškem in v severni Italiji je poleg agencije Go-Portorož tudi Lipican Aer. Peter Marn je začel prodajati njihov program pred slabim mesecem in pravi, da so ljudje v dveh tednih od pričetka prodaje pokazali interes za ponudbo Rima, Palerma in Neaplja. Odpoved sredinega in petkovega leta ga seveda ne veseli.

“Za trg ni najbolje, če nekaj ponujaš, potem pa to ponudbo prekličeš. To absolutno ni dobro. Prav tako je vprašanje, koliko je gospod Gervasio pripravljen vložiti v to linijo v začetnem obdobju. Vsak začetek je težak in finančno obremenjujoč. Običajno mine leto dni, preden postane letalska linija dobičkonosna: prodati morajo 70 do 80 odstotkov sedežev po ceni sto evrov za uro leta. Sporočilu smo mu, da ga prosimo, naj premisli, če lahko kljub manjšemu številu prodanih sedežev izpelje lete. In če 30. december ne bo odpovedan, bo to dokaz, da smo primeren tržni potencial za Italijane, kar bo tudi novoletno darilo slovenskim turističnim delavcem,” na dober izkupiček leta upa Marn.

Na naše vprašanje, ali je Slovenija dovolj prepoznavna v Italiji, potegne na plan smučarko Tino Maze: “Če bi bili Slovenci na vseh področjih tako uspešni, bi bili izjemno prepoznavni. In k temu moramo stremeti.”

Kako pa odgovarja na kritike, ki pravijo, da v Portorožu ni nobene dobre gostilne. “A se res nikjer ne da dobro popiti in pojesti? Ta trditev ne drži. Izjemno zahteven gost morda res ne, v povprečju pa je portoroška ponudba v smislu tega, kar dobiš za ponujeno ceno, dobra,” je prepričan Marn.

Turisti raje v Ljubljano kot na Obalo

Robert Krajnc, direktor Letališča Portorož, razume, da je Gervasio odpovedal let, ker je prodal samo 15 sedežev od 50.

“Sem pa resno zaskrbljen zaradi slabe prepoznavnosti Slovenije. Veliko govorimo o naši kvazi prepoznavnosti, a zagotovo je nekaj narobe, če ne morejo prodati 50 sedežev za let v Slovenijo. Očitno je, da nekaj ne privlači ljudi. Mogoče bi se morali učiti od Ljubljane, ki je postala magnet za turiste,” vsem, ki živijo od turizma, svetuje Krajnc.

ALENKA PENJAK


Najbolj brano