Lokalna vinjeta ni “vžgala”

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič ne popušča: vinjeta skozi predor Markovec bo ostala in mora ostati, saj bi ena izjema povzročila plaz podobnih zahtev po Sloveniji. Predlog za izvzem predora iz cestninjenja zato na seji parlamentarnega odbora za infrastrukturo ni bil uslišan. Tudi nova zamisel, da bi Slovenija uvedla posebno vinjeto za obvoznice, bo ostala le zamisel.

Zaradi pričakovanega povečanega prometa čez Markovec 
bodo med najbolj prizadetimi prebivalci Ulice Vena Pilona. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Zaradi pričakovanega povečanega prometa čez Markovec bodo med najbolj prizadetimi prebivalci Ulice Vena Pilona. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

LJUBLJANA > “Ne razumem prav dobro, kam se želi zgodbo pripeljati. Vse to prizadevanje pelje v destrukcijo vinjetnega sistema. Ko bomo začeli razpravljati o oprostitvah ali pa uvajanju nekih posebnih vinjet, se ne bomo mogli ustaviti le na Obali. Kako bomo razložili drugim regijam, da so manj vredne, drugačne? Zakaj je Obala več vredna? Kaj je potem s Kranjsko Goro, kaj je z Bledom, kaj je s Čatežem?” se je malodane razjezil minister za infrastrukturo Peter Gašperšič.

S svojo ekipo se je minister udeležil seje parlamentarnega odbora za infrastrukturo, na kateri so na predlog NSi razpravljali o izvzetju novozgrajene ceste med Koprom in Izolo iz cestninjenja. Politične iskre so se zaiskrile že danes. Koroški poslanec Danilo Ranc (SMC) je Mateju Toninu (NSi) očital sebičnost, saj da predlog, ki je všečen za Primorsko, spodkopava finančno konstrukcijo za razvoj cele Slovenije. Izvzetje predora Markovec iz cestninjenja bi namreč zmanjšalo prilive v Darsovo blagajno. Po grobih ocenah bi zaradi izvzetja predora iz vinjetnega sistema Dars pobral od pet do osem milijonov evrov manj denarja od prodanih vinjet.

Primorski poslanci iz koalicijskih vrst (Matjaž Nemec iz SD ter Marko Ferluga in Lilijana Kozlovič) so bili v besedah zmernejši, a vseeno jasno na strani ministra. Treba je iskati rešitve za lokalno prebivalstvo in iščejo jih, a mimo politizacije v parlamentu. “To, da najprej spolitiziramo in potem iščemo rešitev, ni pravi način,” meni Ferluga. “Mislim, da je boljša druga pot, da se vsi zainteresirani deležniki skupaj usedemo in skušamo najti skupne interese.”

Prvi predlog, v kakšno smer bi lahko šlo iskanje skupnih rešitev, ki bi prebivalce Markovca razbremenile prometa po njihovih ulicah, Darsu pa ne bi povzročile škode, oziroma bi mu prinesle več denarja, je prinesel koprski župan Boris Popovič. Predlagal bi uvedbo lokalnih vinjet, ki bi omogočale le vožnjo po obvoznici. Ta vinjeta bi bila cenejša, morda bi lahko stala 18 evrov na leto, tako da bi se tistim, ki bi uporabljali le obvoznico, njen nakup izplačal.

Minister Gašperšič se nad tem predlogom, ki je bil med člani odbora deležen nekaj simpatij ali pa vsaj volje za iskanje drugačnih rešitev, ni navdušil. “Če bi bila obvoznična vinjeta res samo na Primorskem, morda ne bi bilo veliko škode, ampak takoj se bo odprla obvoznična vinjeta na območju Ljubljane, kjer pa bo - sem prepričan - kar nekaj milijonov izpada prihodkov.”

Rešitve morajo biti enovite za vso Slovenijo in poseganje v vinjetni sistem res ni pristop za reševanje turizma, je prepričan Gašperšič. Tudi lokalni skupnosti, ki se boji povečanja prometa čez Markovec, je predlagal, na v tem vidijo možnost za razvoj turizma. “Bil sem presenečen, ko sem poslušal gospoda s krajevne skupnosti. Živi v turistični regiji, turiste bi najraje poslal nazaj čez mejo. Poslušati, kako je težko, ko avtomobili vozijo mimo hiš … Kaj pa naj vsi ljudje v mestih rečejo. Če koga to moti, naj gre iz mesta ven. Naj gre v naravo. Naj gre iz turistične regije, če ga motijo turisti,” je izjavil minister in si nakopal še dodatno jezo krajevne skupnosti Za gradom.

JANA KREBELJ


Najbolj brano