Polovica cestišča kolesarjem, polovica sprehajalcem (foto in video)

Manj kot je ograje, ki loči cestišče in sprehajalno stezo, več je občutka svobode na obalni cesti. Ta je že dvanajsti dan osvobojena zvokov in izpušnih plinov avtomobilov. A nova svoboda je prinesla tudi nekaj težav, minuli vikend se je zgodila celo prva prometna nesreče, ko se je kolesarka zaletela v peško. Zdaj sta kolesarska steza in območje za pešce označeni in ločeni.

Rdeča proga bo kolesarje vodila na obalno cesto. Foto: Alenka Penjak
Rdeča proga bo kolesarje vodila na obalno cesto. Foto: Alenka Penjak

KOPER, IZOLA > Z zaprtjem obalne ceste se je nekoliko spremenilo tudi življenje družini Velikonja, ki si je že leta 1968 postavila hišo na brežini ob obalni cesti in desetletja dolgo živela z avtomobili in tovornjaki. Gioconda Velikonja, ena od prebivalk te hiše, se veseli miru, ki ga lahko znova “sliši”. Ni več nevarnosti, ki so prej prežale na vsakem koraku, ko je želela prečkati cesto. “Predvsem pa ne bo več prometnih nesreč. Ta cesta je bila res nevarna,” doda gospa.

Nihče ni vedel, kje lahko gre

Medtem ko pešci, tekači, kolesarji, rolarji in tudi vozniki petindvajsetk uživajo v kilometrih osvobojene obalne ceste, koprska in izolska občina opravljata nujna dela. Minuli dnevi so bili namreč kaotični, saj nihče od uporabnikov ceste ni vedel, kako naj se obnaša. Resda je z obeh strani, tako izolske kot koprske, postavljen prometni znak, ki prepoveduje promet, a signalizacija in njena sporočila niso tako jasna. Navsezadnje so ob odprtju obalne ceste vsi sodelujoči poudarjali, da jo lahko kolesarji in vsi ostali tudi uporabljajo, zato je minule dni ljudi presenetilo občinsko redarstvo z navodili, naj uporabljajo samo ozek pas nekdanje Porečanke ob morju. No, ob našem včerajšnjem kolesarjenju ni bilo tam niti enega predstavnika reda ali miru, pač pa le delavci, ki so s polno paro risali črte.

Kolesarje ob vstopu na obalno cesto in izstopu pričaka rdeča proga.

Kolesarje bo poslej že iz koprske strani ob vstopu na obalno cesto pričakala rdeča proga, ki jih bo vodila do novo začrtane kolesarske steze. Ob njej prav tako nastaja označena pot za pešce. V občini Izola se trudijo, da bi v najhitrejšem možnem času uredili območje obalne ceste. “Pri tem ne gre pozabiti, da govorimo o bistveno večji površini, kot jo ima sosednja, koprska občina,” pojasnjuje Luca Stančič Kodarin. Izolski del je dolg 1900 metrov, pot se nadaljuje še do avtokampa Jadranka, torej mora Izola urediti še dodatnih 450 metrov. “Tako naši zaposleni kot delavci komunalnega podjetja in drugi izvajalci si prizadevajo, da vse potrebne spremembe prometne ureditve izpeljejo v čim krajšem času. Želimo, da bi bil ta obalni pas brezskrben za sprehajalce, kolesarje, rolkarje in vse ostale udeležence,” je dodala Kodarinova.

V ponedeljek pade še izolski del ograje

Komunala Izola naj bi danes asfaltirala priključitev kolesarske poti na kolesarsko stezo pri avtokampu Jadranka - tam se bo kolesarska pot navezala na obstoječo stezo. Danes naj bi bila urejena tudi vsa talna signalizacija in postavljeni znaki za kolesarske in peš površine. Okoli poldneva pa bodo odstranili zapore in odkrili znake.

Na nekaterih mestih bodo postavili še rumen montažni vodilni robnik (tako imenovano kačo), ki bo razmejevala cestišče od kolesarske površine (za zdaj bo rumena kača dolga 88 metrov, v načrtih je še 3332 metrov te ovire).

Na koprskem delu odbojne ograje ni več, kolesarska in peš pot sta že začrtani, Vojko Rotar iz Marjetice Koper pa dodaja, da so zvišali in asfaltirali začetni del nekdanje kolesarske steze Porečanke na višino zaprtega cestišča.

V ponedeljek bodo tudi Izolani pričeli odstranjevati odbojne ograje, kjer so nevarni, globoki prepusti pa bodo postavili novo ograjo. Ograjo naj bi odstranjevali približno tri dni. “Vse načrtovane spremembe bodo izpeljane do konca drugega tedna in načrtovanega Istrskega maratona,” je informacije sklenila Luca Stančič Kodarin.

ALENKA PENJAK


Najbolj brano