Peticija: dvojni drugi tir in zaprtje sedanje proge

“Po ogledu proge sem samo še bolj prepričan, da bi bilo treba sedanjo progo med Koprom in Divačo zapreti. Niti predstavljamo si ne, kako hitro se lahko na tej iztrošeni progi zgodi nesreča, denimo iztirjenje cisterne, in bo celotna Istra desetletja brez vode,” je vtise strnil predsednik krajevne skupnosti Črni Kal Janko Sever.

Sedanjo progo bi okoliški prebivalci kar zaprli. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Sedanjo progo bi okoliški prebivalci kar zaprli. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

ČRNI KAL > Predstavniki Slovenskih železnic, gasilcev in krajanov, ki živijo ob progi, so se namreč včeraj z vlakom popeljali po sedanji progi. Ta proga je bila grajena za 1200 ton obremenitve na dan, zdaj pa je toliko težak vsak posamezen vlak na dan. Poleg tega pa večji del poteka čez ožje vodovarstveno območje. Vsak dan na tej progi je velika loterija, je zaskrbljen Janko Sever: “Škoda, da ni bilo nobenega predstavnika države oziroma ministrstva za infrastrukturo, saj je za takšno stanje odgovorna država.”

V krajevni skupnosti Črni Kal so uresničili napoved in zaradi velike škode, ki jo povzročajo vlaki po sedanji progi, pripravili peticijo, ki je že na voljo na spletni strani koprske občine. V njej zahtevajo, da pristojni zgradijo dvojni drugi tir (dvotirno novo progo) in sedanjo progo zaprejo. Med drugim pa zahtevajo še, da se prepove prevoz nevarnih tekočin, da se prepreči onesnaženje vodnega vira Rižana, izvede vse potrebno, da se minimizira požarna nevarnost, omeji hitrost vlakov na 50 kilometrov na uro in prepolovili dnevna tonaža vlakovnih kompozicij, sanira nevarna stena nad progo v Podpeči in Bezovici, zgradi protihrupno zaščito in plačuje koncesnino za območje ob progi.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano