Od 30 do 40 avtov vsako leto odpeljejo na deponijo

Prostor na makadamskem parkirišču za tržnico že več kot tri mesece zaseda siva mazda 626, katere registracija je najbrž potekla. Čeprav so koprski občinski redarji v torek podrobno prečesali celotno parkirišče in zalotili 40 vozil, ki niso imela plačane parkirnine, pozabljene mazde niso odpeljali na deponijo za zapuščena vozila. Tam vsako leto konča od 30 do 40 avtomobilov z območja koprske občine.

Siva mazda zaseda parkirni prostor  že več kot tri mesece. Če bodo koprski redarji ugotovili, da ji  je potekla registracija, utegne  
končati na deponiji za zapuščena vozila.   Lastnika, ki ga sicer še iščejo, pa že čaka globa     80 evrov. Foto: Mirjana Cerin
Siva mazda zaseda parkirni prostor že več kot tri mesece. Če bodo koprski redarji ugotovili, da ji je potekla registracija, utegne končati na deponiji za zapuščena vozila. Lastnika, ki ga sicer še iščejo, pa že čaka globa 80 evrov. Foto: Mirjana Cerin

KOPER > Po oznakah na rumenih tablicah, ki jih dobi tujec, ko v Sloveniji registrira avto, lahko sklepamo, da je mazdi registracija potekla septembra. Da je tedaj prenehal plačevati parkirnino, pa je razbrati iz že povsem zbledelega parkirnega lističa na notranji strani vetrobranskega stekla. Vozilo je tudi sicer videti zapuščeno, na zadnji strani ima trikotnik.

Iščejo lastnika avta

Pa vendar ga koprski redarji ob torkovem “sistematičnem nadzoru” niso odpeljali, čeprav so ugotovili, da je bilo na parkirišču veliko vozil, katerih lastniki niso plačali parkirnine oziroma so bili brez veljavnega parkirnega abonmaja. “Izdali smo 40 obvestil o prekršku. Globa zanj znaša 80 evrov oziroma pol manj, če jo poravnajo v osmih dneh,” pojasnjuje Valter Andrejašič, operativni vodja prometa občinskega redarstva na Občinskem inšpektoratu. Kazen v višini 80 evrov velja za neplačano parkirnino in neupoštevanje prometne signalizacije.

So ukrepali tudi zoper sivo mazdo? Ker dopuščajo možnost, da je zapuščena, so uvedli postopek ugotavljanja lastništva, za podatke o lastniku in veljavnosti registracije so zaprosili koprsko upravno enoto. “Ko bomo dobili te podatke, bomo lastniku izdali odredbo o odstranitvi vozila. Imel bo tri dni časa,” so pojasnili na inšpektoratu. Odredbo so zalepili na vetrobransko steklo. Če se lastnik v treh dneh ne bo odzval, bodo avto sami odpeljali na deponijo za zapuščena vozila, ki je med poslovnima objektoma Barka in Čebelnjak. Lastniku pa bodo poslali obvestilo o hrambi vozila. Na tej deponiji konča 30 do 40 avtov letno, precej manj kot v preteklosti, kar Andrejašič pripisuje dejstvu, da so avti v boljši kondiciji kot nekdaj.

Na makadamskem parkirišču za tržnico je le en parkomat, kar koprske obiskovalce in predvsem starejše voznike moti. Poleg tega ne vrača denarja in je treba zanj imeti pripravljen drobiž. Zakaj je tako, pojasnjuje v Komunali Koper, kjer upravljajo s tem parkiriščem. “Na spodnji del parkirišča ne moremo napeljati elektrike. Tehnologija parkomatov pa omogoča samo točno plačilo zahtevanega zneska, kar je posebej označeno na vseh koprskih in ankaranskih parkomatih.” Omenjajo tudi, da je plačilo parkirnine možno prek SMS sporočil in da se te storitve poslužuje vse več voznikov.

Večina lastnikov ne čaka na odvoz

“Kar 80 odstotkov lastnikov, ki jim izdajo odredbo o odstranitvi vozila, odpelje avto v treh dneh. To je približno 80, če upoštevamo, da na leto izdamo 100 odredb.” Tako ravnajo ne glede na vrednost vozila. “Tudi če bi šlo za 20.000 evrov vreden BMW, ki ne bi imel registrskih tablic, denimo. Zasedati pa mora javno parkirišče. Za odvoz vozil z zasebnih parkirišč potrebujemo izjavo upravljalca oziroma lastnika.”

Avte deponirajo, vse dokler ne končajo postopka. Če se lastnik pojavi šele tedaj, mora plačati 120 evrov globe, ker zapusti neregistrirano vozilo (oziroma pol manj v osmih dneh), in 102 evra za stroške odvoza. Če teh zneskov ne poravna, dajo redarji plačilni nalog v izterjavo finančni upravi.

Deset do 15 avtov na leto, običajno najbolj dotrajanih, pa postane last koprske občine, ker lastniki pozabijo nanje. Občina jih pošlje v razgradnjo, ponavadi samostojnemu podjetniku iz Grosuplja Ladu Kastelcu.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano