Vinjete v predoru, na izolski obvoznici pa ne

Predstavniki istrskih občin in ministrstva za infrastrukturo so se danes, 10 dni pred uradnim odprtjem hitre ceste Koper-Izola, vendarle pogodili. Hitra cesta bo plačljiva do priključka na izolsko obvoznico, torej do novega krožišča pri nekdanjem Stavbeniku. V predor Markovec pa bodo lahko zapeljali zgolj imetniki vinjet.

Hitra cesta bo plačljiva do izolskega krožišča pri nekdanjem 
Stavbeniku. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Hitra cesta bo plačljiva do izolskega krožišča pri nekdanjem Stavbeniku. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

IZOLA, KOPER >O takšnem kompromisu izolski župan Igor Kolenc pravi: “Lok smo napeli do konca. Če bi ga še bolj, bi počil.” Glavna zahteva Istranov, da bi predor Markovec lahko uporabljali tudi tisti, ki nimajo vinjet, tako ne bo uresničena, a dogovor vseeno predstavlja korak naprej. Predvsem rešuje mesto Izola.

Dogovorili so se še, da bodo ureditev bertoške vpadnice v štiripasovnico izvedli takoj, ko bodo dosegli dogovor s koprsko občino glede zemljišč (ureditev je že v letnem Darsovem načrtu). Za dograditev ankaranske vpadnice bo Direkcija za infrastrukturo predlagala uvrstitev projekta v načrt razvojnih programov in nemudoma začela z aktivnostmi. Da bi razbremenili odcep na območju Šalare, bo Dars skupaj s koprsko občino in Direkcijo za infrastrukturo izboljšal že zgrajene priključke.

Izolska obvoznica bo še naprej sodila med ceste, na katerih vinjeta ni potrebna, in bo ostala v upravljanju Direkcije za infrastrukturo (nekdanja Direkcija za ceste). Še pred odprtjem predora Markovec pa bodo upravljanje z obalno cesto prenesli na koprsko in izolsko občino. Tudi s cesto čez Markovec bosta še nadalje upravljali obe občini.

Režim vodenja prometa na obalni cesti in cesti čez Markovec bosta občini uskladili z medsebojnim dogovorom. Sporazum predvideva, da bodo v primeru popolne zapore hitre ceste, nesreče ali kakšnega drugega izrednega dogodka obvoz za netovorni promet zagotovili po lokalnih cestah, tovornega pa bodo preusmerili na cesto Šmarje-Dragonja. Slednjo bodo preoblikovali v hitro, še preden bodo nadaljevali gradnjo hitre ceste Jagodje-Lucija, kar izolski župan Igor Kolenc šteje za velik dosežek.

Kdaj se bodo lotili hitre ceste Šmarje-Dragonja, še ni jasno, najprej morajo opraviti temeljite analize. “Ključno za izolsko in koprsko občino pa je, da bomo z upravljanjem z obalno cesto lahko uresničili razvojne načrte,” Kolenc ne skriva zadovoljstva. Pomembno je, da bosta istrski občini odločali, kdaj zapreti obalno cesto.

Država je obljubila, da bo traso hitre ceste Jagodje-Lucija podaljšala do mejnega prehoda Sečovlje. Na odseku hitre ceste Koper-Izola pa bo država skupaj z izolsko občino nemudoma preuredila krožišče na vrhu Jagodja. Obenem bo preučila možnost, da bi uredila novo montažno krožišče na Belvederju, in sicer do konca tega leta.

MIRJANA CERIN


Najbolj brano