Največja slovenska ladja je - barža

Slovenski ladijski vpisnik bo dobil novo “ladjo”. V resnici gre za baržo z imenom P-Mak, ki jo je kupilo koprsko podjetje Ocean Koper. A Slovenija nima posebnega vpisnika za barže, zato je nova pridobitev vpisana v ladijskega. Konec tedna jo bodo prevzeli v Rotterdamu in jo takoj odvlekli na prvo delovno nalogo v Maroko.

Radko Malačič Foto: Katja Gleščič
Radko Malačič Foto: Katja Gleščič

KOPER > V podjetju Ocean Koper, ki je v lasti tržaškega Oceana, se ukvarjajo predvsem s pomorsko vleko velikih tovorov. To so tovori, ki so preveliki ali pretežki za prevoze na ladjah. Naložijo jih na plavajoče pontone ali barže, ki so brez lastnega motorja in jih po morju vleče vlačilec. Ocean Koper je lani, denimo, sodeloval pri projektu dvigovanja nasedle ladje Costa Concordia, tako da je med italijanskimi ladjedelnicami in otokom Giglio po morju prevažal potrebno opremo. Trenutno so pogosto zaposleni s prevozi delov potniških ladij za italijanske ladjedelnice Fincantieri.

Z vpisom barže P-Mak bo v slovenskem ladijskem vpisniku 13 vpisov, a le tri plovila bi lahko šteli med prave ladje. To so manjši potniški barki Portorož in Laho ter jahta Adriatic Star v lasti portoroškega podjetnika Vladimirja Poliča. Večji del flote s slovensko zastavo tako sestavljajo druga plovila. Poleg novovpisanega P-Maka sta tu še dve barži, P4 in P9, pa plavajoča delovna bagra Martin Krpan in Ankaran ter pet vlačilcev Adrie Tow (Maks, Sirius, Wotan, Neptun in Zeus).

V floti so doslej imeli tri vlačilce in dve manjši barži, dolgi 65 in 75 metrov. “Ti sta postajali že premajhni, zato smo se odločili za nakup nove in sodobno opremljene barže. Sčasoma bomo eno od manjših prodali,” pravi direktor podjetja, kapitan dolge plovbe Radko Malačič. Barža P-Mak je dolga 91 metrov, široka 27 metrov in bo z 10.000 tonami nosilnosti največja barža v lasti podjetij, ki imajo sedež v državah Jadrana, in tudi ena večjih v Sredozemlju. Zgradil jo je nizozemski Damen v svoji ladjedelnici na Kitajskem, sodi pa med barže, ki imajo vgrajen tudi balastni sistem, tako da lahko pri natovarjanju tovora plovnost regulirajo tudi z balastnimi vodami.

Malačič pravi, da so za novozgrajeno baržo odšteli približno pet milijonov evrov. V Jadranu je še ne bo videti tako kmalu, saj jo je že vzelo v najem italijansko podjetje Fagioli, s katerim Ocean Koper tesno sodeluje. P-Mak bo v maroškem pristanišču Jorf Lasfar selila pristaniški dvigali med dvema terminaloma.

Podjetje se je pred nedavnim pridružilo Združenju ladjarjev Slovenije, saj v podjetju menijo, da se povezani ladjarji laže pogovarjajo z državnimi organi. “A ne moremo se šteti med ladjarje v pravem pomenu besede, saj nimamo pravih ladij,” še pravi Malačič. Na sedežu podjetja v Kopru so trije zaposleni, posadke za delo na plovilih pa najemajo, ob polni zaposlenosti potrebujejo približno 36 pomorščakov. KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano