Nad divjake morda tudi z novimi ovirami

Vreme in letni čas sta s koprskih mestnih ulic začasno “odpihala” večino objestne mladeži na kolesih s pomožnim motorjem. Kljub temu v občinski upravi že snujejo nove ukrepe v borbi proti 25-kam, kot jim pogovorno pravimo. Ugotavljajo, da je še zlasti problematična vožnja po Marušičevi ulici in Kidričevi ulici ter po površinah za pešce ob Pristaniški ulici in Vojkovem nabrežju.

Večina parkirnim mest za motorizirane dvokolesnike na Trgu 
Brolo pozimi sameva.   Foto: Nataša Hlaj
Večina parkirnim mest za motorizirane dvokolesnike na Trgu Brolo pozimi sameva.  Foto: Nataša Hlaj

KOPER > Potem ko se je občina poleti odločila za namestitev ovir ter poostren nadzor občinskega redarstva in policije na Semedelski promenadi, so se razmere na tem območju za pešce takoj izboljšale. Je pa ukrep takrat marsikoga vznejevoljil, vandali so zapornice celo poškodovali in odstranili.

Koprskega samostojnega svetnika Aleša Bržana zdaj zanima, ali v občini razmišljajo o postavitvi novih ovir tudi v mestnem središču. Odgovarjajo mu, da tega za zdaj nimajo v načrtu, čeprav ne izključujejo možnosti, da bi jih v prihodnje na nekaterih lokacijah vendarle namestili. Je pa treba ob tem opozoriti, da bi nekontrolirano postavljanje takšnih fizičnih ovir onemogočalo tudi vožnjo kolesarjev, precej oviralo osebe na invalidskih vozičkih in povzročalo preglavice staršem z otroškimi vozički.

“Pred kratkim smo proučevali možnost njihove postavitve na Marušičevi ulici, ki predstavlja zelo prometno šolsko pot in bližnjico med Kosovelovim trgom in Trgom Brolo. Zanjo se nismo odločili, ker bi tako dosegli le preusmeritev prometa v sosednje ulice, ki so še manj primerne za takšen promet,” v občinskih službah utemeljujejo odločitev proti namestitvi ovir za preprečevanje vožnje s koles s pomožnim motorjem.

Prav tako so v občinski upravi dokaj zadržani tudi do pobude nekaterih občanov, ki bi povsem prepovedali vožnjo motornih koles, mopedov in koles s pomožnim motorjem po celotnem mestnem središču. “Treba jo je dobro preučiti. Morda bi bila smiselna prepoved le v nekaterih ulicah in na trgih, kjer motorna vozila predstavljajo velik problem in so moteča za okolico,” menijo.

Problematika nenadzorovanih in objestnih voženj na kolesih s pomožnim motorjem, ki ne smejo presegati 25 kilometrov na uro, zaposluje tudi koprski odbor stranke Nova Slovenija. Njegov vodja Danijel Sertič si prizadeva za spremembo zakonodaje, ki bi uredila to področje. “Predlog zakona bo šel v obravnavo že v prihodnjih mesecih. Kar sem napovedal, bomo uresničili. Za tem trdno stojim, ker menim, da so zakonodajni ukrepi nujni. Gre za varnost naših otrok,” opozarja. Med drugim predlaga obvezno registracijo in zavarovanje koles s pomožnim motorjem, prepoved njihove uporabe zunaj naselij, tehnični pregled vsako leto, prepoved vožnje po kolesarski stezi. Poleg tega predlaga, da bi starostno mejo za voznike koles z motorjem zvišali na 14 let, uporaba čelade pa da bi bila obvezna do 18. leta.

Poleg učencev in dijakov tudi nemalo občanov v mestnem jedru uporablja mopede in kolesa s pomožnim motorjem za opravljanje vsakodnevnih opravil (trgovina, pošta, banka). “Trenutna zakonodaja dovoljuje, da v območja umirjenega prometa ta vozila lahko zapeljejo le, da imajo pešci pred drugimi udeleženci cestnega prometa prednost,” navajajo v koprski občini.

Zdaj je sicer zavladalo zimsko zatišje, zato tudi v policiji nimajo veliko dela na tem področju. “Kljub temu pa poskušamo delovati preventivno in obenem represivno, ko se pokaže takšna potreba,” pravi tiskovna predstavnica koprske policijske uprave Anita Leskovec.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano