Matoz bo za parceli nad predorom Markovec plačal 280.000 evrov

Koprski odvetnik Franci Matoz je novi lastnik obširnega zazidljivega gozdnatega pobočja nad predorom Markovec. Na dražbi je hrib nad morjem kupil za 280.000 evrov. Če mu gre verjeti, bo zemljišče še lep čas ostalo nepozidano, saj ga je kupil zgolj kot dolgoročno naložbo, s katero za zdaj nima načrtov.

Gozdnato, a  zazidljivo pobočje nad predorom Markovec, je kupil  odvetnik Franci Matoz.  Foto: Adriana Buzleta
Gozdnato, a zazidljivo pobočje nad predorom Markovec, je kupil odvetnik Franci Matoz.  Foto: Adriana Buzleta

KOPER > Na dražbi v Ljubljani so parceli, ki skupaj merita dobrih 9400 kvadratnih metrov, prodajali po načelu zniževanja izklicne cene. Ta se je začela pri 400.000 evrih, Franci Matoz pa je uspel znesek znižati na 280.000 evrov. To pomeni, da je za nepremičnini odštel zgolj 29 evrov po kvadratnem metru.

“Cena se mi je zdela zanimiva, bil sem edini, ki je vplačal varščino in tudi edini, ki se je udeležil dražbe,” pravi Matoz. Da je šlo za nepremičninsko priložnost, se strinja tudi Matija Košir iz agencije Remax. “Prav vsak na Matozovem mestu bi jo izkoristil. Če imaš denar, parcelo kupiš tudi na zalogo,” meni.

Ker se je Matoz pred nedavnim preselil v svojo novozgrajeno vilo v Ankaranu, nas je zanimalo, ali ima v prihodnosti v načrtu novo selitev na drugo stran Koprskega zaliva. “Ne, sploh ne razmišljam o tem. Če se bo v prihodnosti nepremičninski trg opomogel, sem zemljišče za dobro ceno pripravljen tudi prodati,” razkriva.

Na vprašanje, ali je nepremičnino kupil z lastnimi prihranki oziroma posojilom, pa odgovarja, da računa na denar, ki ga pričakuje od države za zastopanje v zadevi Patria. Spomnimo, da je v pravdi zastopal nekdanjega premiera Janeza Janšo. Sodbo je ustavno sodišče konec aprila razveljavilo in primer vrnilo na prvo stopnjo.

Sicer pa bo moral Matoz za svoje morebitne gradbene načrte med drugim pridobiti soglasje Darsa. Območje sodi pod okrilje državnega prostorskega načrta za hitro cesto na odseku Koper-Izola. Bo torej ob upoštevanju birokratskih zank, ki ga lahko čakajo na poti, že zdaj vložil kakšno pobudo za spremembo prostorskega akta? Pravi, da se s tem zdaj ne namerava ukvarjati.

To pa ni edina omejitev, ki jo bo moral upoštevati. Ker je pobočje gozdnato, bo morala morebitnim gradbenim posegom zeleno luč prižgati še piranska enota zavoda za varstvo narave.

Parceli nad predorom Markovec sta bili v lasti podjetja Istrabenz marina invest v stečaju. Gre za družbo, ki jo je Istrabenz ustanovil leta 2006 za gradnjo in upravljanje pristanišč, natančneje marine med Koprom in Semedelo, ki pa je nikoli niso zgradili.

Poznavalec geotehnične stroke, ki ne želi biti imenovan, pa nam je razkril še nekaj razmeroma neugodnih značilnosti terena, ki ga je kupil Matoz. Ker gre za zemljino iz ne najbolj trdnega fliša, bo treba bodoče objekte temeljiti zelo globoko. Najmanj deset metrov ali še globlje, dokler se temelji ne “usedejo” na trden material, opisuje. Investitor bo moral zagotoviti geomehanične raziskave terena in geomehanični monitoring med gradnjo. Ko so gradili predor, so gradbinci posegli v hribino in jo deformirali, meni. Sam si na tem območju ne bi zgradil hiše, še dodaja. Pravi, da se bodo težave pojavile, ko bodo skrčili gozd, ker bodo vremenski pogoji hitreje razgrajevali flišnate kamnine in s tem povzročali drsenje terena.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano