Matić: Še danes ni znano, koliko bo stal drugi tir

Predsednik uprave Luke Koper Drago Matić je opozoril, da še vedno ni točno znano, koliko bo stal projekt drugi tir, kar bi morala biti osnova. Ob tem je poudaril, da v družbi niso zagovarjali projekta "za vsako ceno". Po drugi strani imajo v Kopru že danes težave s propustnostjo proge.

Predsednik uprave Luke Koper Drago Matić Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Predsednik uprave Luke Koper Drago Matić Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > "Danes govorimo o tem, da bomo vedeli, koliko projekt stane, šele, ko bodo javna naročila," je ob današnji predstavitvi nove naložbe na kontejnerskem terminalu dejal Matić. Spomnil je, da v Kopru že dve leti opozarjajo, da bi morali najprej objaviti mednarodne razpise, na podlagi katerih bi pridobili relevantne ponudbe in oceno realne vrednosti projekta.

Razpon cen, s katerimi se trenutno operira, je zelo velik, je opozoril. Stališče Luke je, da je cena 1,4 milijarde evrov z davkom nesprejemljiva. Premier Miro Cerar je sicer v ponedeljek v DZ povedal, da je vrednost projekta ocenjena na manj kot milijardo evrov, pri čemer da o skrbnih ocenah ne morejo govoriti javno, saj bodo vrednosti projekta predmet pogodb, ki jih bodo sklenili z izvajalci projekta.

Težave s prepustnostjo proge

Predsednik uprave Luke Koper je danes priznal, da imajo težave s prepustnostjo proge. Tako že tovorna postaja Koper predstavlja ozko grlo, v Luki prejemajo tudi pritožbe s strani prevoznikov.

V družbi po pritožbi koprske občine medtem čakajo na odgovor agencije za okolje glede izdaje okoljevarstvenega soglasja za podaljšanje prvega pomola. Odgovor agencije so sprva pričakovali že do konca decembra, kar jim je že nekoliko zamaknilo vse postopke. "Močno upamo, da bomo do konca februarja dobili odgovor," je povedal Matić.

Kot je dodala članica uprave Irena Vincek, so za podaljšanje prvega pomola pridobili 36 milijonov evrov Evropske investicijske banke in enajst milijonov evrov evropskega denarja, pogoj za njihovo črpanje pa je pridobitev gradbenega dovoljenja.

Matić: Luka Koper nima moči in vzvodov, da sama karkoli premakne

Glede zapletov okoli izgradnje novega vhoda v pristanišče pri krožišču na bertoški vpadnici, kjer si žogico podajata Luka in koprska občina, pa je Matić povedal, da zaradi spora na sodišču glede zemljiških parcel "Luka Koper nima moči in vzvodov, da sama karkoli premakne". Kot je dodal, zemljišča, kjer bi stal vhod, sodijo v koncesijsko območje Luke in zanje že danes plačujejo koncesijsko dajatev, če bi uprava pristala na plačevanje najemnine občini, pa bi storila nekaj nezakonitega.

Sicer pa ima Luka po Matićevih besedah še vedno spravljene načrte za gradnjo vhoda. Kot je pojasnil, bi vhod tako lahko zgradili v roku pol leta po pridobitvi gradbenega dovoljenja.

Pred časom je delovna inšpekcija ugotovila, da je Luka prek enega od podjetij, izvajalcev pristaniških storitev t.i. IPS, nezakonito najemala delovno silo. Matić je danes pojasnil, da so se na odločbo pritožili, a dobili negativen odgovor, zato so sprožili upravni spor.

V tem primeru pričakuje za Luko ugoden razplet, saj njim v prid govori tudi sodna praksa. Po drugi strani pa je opozoril, da je praksa najemanja storitev IPS v pristanišču daljša od 20 let, spremembe v dosedanji praksi pa bi vplivale tako na poslovanje kot na poslovne rezultate Luke.

Luka posluje ciklično in bi imel model ali pretiranega rednega zaposlovanja ali najemanja delavcev prek agencijskih storitev velik finančni vpliv, vplival pa bi tudi na fleksibilnost poslovanja in na prilagajanje trenutnim razmeram, kar je po Matićevih besedah ena od prednosti Luke Koper v primerjavi z drugimi pristanišči.

STA


Najbolj brano