Matić: Leto 2016 bo za Luko Koper zgodovinsko

Tako kot leto 2015 bo tudi leto 2016 za Luko Koper zgodovinsko, je na prednovoletnem srečanju pristaniške skupnosti poudaril prvi mož Luke Drago Matić. Tako bodo letos dosegli približno 22 milijonov ton pretovora, že v prihodnjem tednu pričakujejo tudi nekaj novih rekordov. Rezultati revizije vrednosti projekta drugega tira pa Matića niso presenetili.

Tako kot leto 2015 bo tudi leto 2016 za Luko Koper 
zgodovinsko, je na prednovoletnem srečanju pristaniške 
skupnosti poudaril prvi mož Luke Drago Matić. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Tako kot leto 2015 bo tudi leto 2016 za Luko Koper zgodovinsko, je na prednovoletnem srečanju pristaniške skupnosti poudaril prvi mož Luke Drago Matić. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Na avtomobilskem terminalu v prihodnjih dneh pričakujejo, da bodo prekoračili mejnik 700.000 pretovorjenih avtomobilov, na kontejnerskem terminalu pa pričakujejo doslej največjo ladjo z vidika kapacitete, sposobno pretovora 14.000 kontejnerskih enot (TEU). Poleg tega bodo na tem terminalu presegli mejo 800.000 pretovorjenih kontejnerskih enot, je na tradicionalnem srečanju pristaniške skupnosti naštel predsednik uprave Luke Koper Matić.

Do leta 2020 čaka Luko intenziven investicijski cikel, od tega so nekaj pomembnih investicij z vidika povečanja zmogljivosti pristanišča tudi že zaključili. Tako so predali v uporabo tri rezervoarje za tekoče tovore in zgradili dodatne železniške tire na kontejnerskem terminalu, vpeljujejo tudi t.i. RMG tehnologije dvigal, v teku pa so še druge naložbe.

"Smelo in ponosno zremo v prihodnost. Upamo, da bomo prebrodili vse težave, takšne in drugačne, ki so pred nami," je napovedal prvi mož Luke.

Nedavno obelodanjena revizija projekta drugi tir pa po Matićevem mnenju ni povedala nič novega, saj revizija, "kjer je več kot tretjina neznanih, nepredvidenih in nepričakovanih stroškov, ne more biti uporabna za nobenega dobrega gospodarja".

Sam pričakuje, da bodo zdaj k projektu drugega tira pristopili s treznimi glavami in strokovno, ker zmanjkuje časa. Prav rekordni rezultati in količine pretovora, ki jih dosega Luka, namreč pomenijo, "da se približujemo nekim limitom, ki lahko zaustavijo razvoj pristanišča".

Eden večjih projektov za prihodnje leto je podaljšanje prvega pomola, za kar pa morajo v Luki še pridobiti okoljevarstveno soglasje in gradbeno dovoljenje.

V koprski občini podaljšanju nasprotujejo zaradi domnevno prevelikih vplivov na okolje. Na Agenciji RS za okolje, ki je pristojna za izdajo omenjenega soglasja, so Luko medtem že nekajkrat pozvali k dodatnim pojasnilom. Matić je danes sicer izrazil pričakovanje, da bodo končni odgovor Agencije RS za okolje dobili še do konca leta, na podlagi tega odgovora pa bodo vedeli, kako ravnati naprej.

STA


Najbolj brano