Koprski svetniki soglasno za referendum o drugem tiru

Koprski občinski svet je včeraj s 27 glasovi od prav toliko prisotnih svetnikov na izredni seji podprl deklaracijo o drugem tiru železniške proge Divača-Koper, s katero nasprotujejo uveljavitvi zakona o njegovi gradnji in podpirajo zahtevo za razpis referenduma. Zbiranje podpisov za razpis se je začelo v petek in bo trajalo do 22. junija, pobudniki morajo zbrati 40.000 podpisov.

Sedeži svetnikov koprske SMC (v ospredju) so včeraj samevali, saj je vseh pet obstruiralo izredno sejo, na kateri je 
občinski svet sprejel deklaracijo o drugem železniškem tiru.  Foto: Nataša Hlaj
Sedeži svetnikov koprske SMC (v ospredju) so včeraj samevali, saj je vseh pet obstruiralo izredno sejo, na kateri je občinski svet sprejel deklaracijo o drugem železniškem tiru.  Foto: Nataša Hlaj

KOPER > “Sklic izredne seje pomeni kršitev občinskega statuta, saj občini ne nastaja neposredna škoda, poleg tega je za četrtek predvidena redna seja občinskega sveta. Pri sprejemu deklaracije pa gre tudi za preseganje pristojnosti občinskega sveta, da se o referendumu odloča v imenu občanov,” menijo v koprskem SMC. Svetniki te stranke so odločanje obstruirali.

Drug drugega sta razočarala
LJUBLJANA > Koprski župan Boris Popovič se je včeraj v Ljubljani sestal s predsednikom vlade Mirom Cerarjem in mu predstavil svoje pomisleke glede zakona o drugem tiru. Kot je ocenil po sestanku, je Cerar glede podrobnosti projekta pomanjkljivo informiran. Popovič je po sestanku povedal, da je dobil občutek, da so sodelavci Cerarju prikrivali določene informacije. Cerar je sicer po njegovih besedah izrazil zaupanje v svoje službe, a kljub temu napovedal, da bo Popovičeve pomisleke preveril. Cerar Popoviča sicer ni neposredno pozval k prekinitvi referendumskih aktivnosti, a po Popovičevih besedah “seveda ne more biti zadovoljen s tem mojim načinom razmišljanja in delovanjem, tako kot tudi jaz nisem zadovoljen z njegovim”. “Povedal mi je, da sem ga razočaral, jaz pa, da me je razočaral on,” je povedal in ob tem poudaril, da ga Cerar ni razočaral osebno, temveč s svojim načinom razmišljanja glede tega konkretnega vprašanja.

Tir bi morali zgraditi sami

Koprski župan Boris Popovič takšne očitke zavrača in zagotavlja, da so vse naredili po črki zakona. “Prepričani smo, da je naša država sposobna samostojno zgraditi, upravljati in gospodariti s 27-kilometrskim odsekom nove železniške povezave,” ocenjuje. Poudarja, da koprska občina ne nasprotuje gradnji drugega tira. “Prav nasprotno. Od odločevalcev zahtevamo čim hitrejšo gradnjo dvotirne železniške povezave in to takšne, ki bo racionalna in ekonomsko upravičena,” predlaga Popovič.

Nekaterim opozicijskim svetnikom se sicer zdi sporno, da občinski svet poziva občane, da oddajo svoj podpis za razpis referenduma in nato ob njegovem sklicu glasujejo proti uveljavitvi zakona. “Zakon je seveda slab in zelo škodljiv, vendar ni prav, da vsako stvar spolitiziramo. Občinski svet o tem ne bi smel sprejemati odločitev v obliki deklaracij ali česa podobnega. Občina bi morala sklicati novinarsko konferenco in tam predstaviti argumente proti zakonu, občani pa bi se morali na podlagi teh informacij odločiti, kako ravnati,” meni samostojna občinska svetnica Polka Bošković.

“Predvolilna kampanja se je začela”
Marko Ferluga, poslanec SMC iz Kopra: “Župan je predvolilno kampanjo začel na Škofijah in jo zdaj nadaljuje z nasprotovanjem zakonu o drugem tiru in nasprotovanjem podaljšanju prvega pomola. Zdaj je jasno, kdo je proti Luki Koper. Župan govori o ceni drugega tira, a ne on ne jaz nisva strokovnjaka gradbinca, pravo ceno bo dal javni razpis in pogajanja s ponudniki. Vsi imamo lahko kakšen pomislek na zakon o drugem tiru, a pride trenutek, ko je treba sprejeti odločitev in začeti graditi.” KG

Marko Ferluga

V zakon naj vnesejo popravke

Njena kolegica iz vrst Združene levice Maja Tašner Vatovec pravi, da je referendum dobrodošel pritisk na državo, da še pravočasno kaj popravi v zakonu. “Država namreč zavaja, ko trdi, da bo referendum povzročil nepopravljivo škodo,” je kritična. Kar nekaj podatkov kaže na to, da projekt, kot si ga je zastavila država, predstavlja blamažo in dober zaslužek za nekoga, jo dopolnjuje Mojca Hilj Trivič (SDS). “Izid referenduma naj se poveže z zaupnico vladi,” predlaga.

Moramo se upreti, pa poziva Patrik Peroša (Oljka). “Vse, kar počnejo, je proti naši volji. Gre za vsiljen zakon. Z referendumom moramo to preprečiti,” meni. “V SLS si želimo, da bi bila davkoplačevalcem prihranjena predraga in slabo zasnovana naložba javnega pomena, zato podpiramo referendum in k temu pozivamo člane stranke in vse državljane,” pravi svetnica Olga Franca.

“Naša suverenost bo na preizkušnji”

Po Popovičevih besedah zastavljeni projekt omogoča koruptivna tveganja. Najbolj sporno se mu zdi, da želi država naložbo uresničiti v sodelovanju z Madžarsko. “S tem bo naša suverenost na hudi preizkušnji. Morali bomo biti tiho in se povsem podrediti oziroma prilagajati. Zakon je za našo državo poguben. Še največja floskula naše vlade pa je prepričevanje ljudi, da v kolikor ne bomo tega izpeljali v sodelovanju z drugo državo, ne bomo uspeli dobiti evropskega denarja.”

Prav tako Popovič ne vidi potrebe v dodatnih obdavčitvah Luke Koper in prevoznikov in plačevanju uporabnine za tir. “Luka bo morala plačevati letno vsaj deset do 19 milijonov evrov, vsako leto za koncesijsko dobo 45 let, to pomeni vsaj 450 do 850 milijonov evrov. To pomeni, da bo Luka Koper vsaj pet milijonov evrov, če ne več, letno plačevala v žep Madžarski,” je prepričan.

“Če župan meni, da Luka nima mesta v Kopru, naj to jasno pove”
Mladen Jovičič, predstavnik zaposlenih v nadzornem svetu Luke Koper: “Svet delavcev Luke in zaposleni se do referenduma ne bomo opredeljevali. Prvič zato, ker ne poznamo dovolj pobudnikov za referendum. Drugič, ker vseskozi poudarjamo, da drugi tir potrebujemo čim prej, nočemo pa, da bi zaposlenim naprtili krivdo za propad vladnega projekta. Realno ceno drugega tira pa lahko da le javni razpis in ponudbe gradbincev. Zakaj se v akcijo za referendum vključuje koprski župan, ne vemo, župan vedno zasleduje kakšne svoje načrte in cilje. Smo pa zaposleni v Luki Koper nezadovoljni, da se je občina pritožila na okoljevarstveno soglasje za podaljšanje prvega pomola in da župan nenehno ovira načrte za gradnjo novih vhodov v Luko, ves čas nekaj pogojuje in vedno več zahteva od Luke in države; takšno njegovo ravnanje je nekonstruktivno. Če župan meni, da Luka Koper nima mesta v Kopru in da je ne potrebujemo, naj končno jasno pove. A bomo videli, kaj bodo na to rekli občani, ki se zavedajo pomena Luke za blaginjo prebivalstva.”KG
Mladen Jovičić

Dvotirna proga in ukinitev obstoječe

Zavzema se za dvotirno progo in hkratno zaprtje obstoječega tira, ki po njegovih besedah predstavlja veliko požarno nevarnost in bi ga zato v prihodnje morali asfaltirati in nameniti pešpoti in kolesarski stezi. “Z enotirno progo ne bomo rešili nič, saj bo kmalu po odprtju polno zasedena. Graditi moramo za prihodnjih 50 let, saj vemo, da se pretovor v Luki Koper povečuje,” ocenjuje.

Ponavlja, da je po nekaterih izračunih projekt mogoče izpeljati bistveno ceneje. “Največ za 500 milijonov evrov, če mora res komu še kaj kapniti v žep. Zagotovo pa ne za več kot tri milijarde, kar je razvidno iz pripravljenega zakona,” meni. Upa, da bo z argumenti uspel prepričati predsednika vlade Mira Cerarja, s katerim se je sestal včeraj popoldne.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano