Koprčani slalomirajo med tovornjaki, občini pa se ne mudi

V Luki Koper že od lanskega septembra čakajo koprskega župana Borisa Popoviča, da jim občina dovoli zgraditi nov vhod v pristanišče na bertoški strani pristanišča. Prebivalcem tako ne bi bilo več treba več slalomirati med tovornjaki - teh je med 500 in 800 vsak dan - pred sedanjim vhodom. Župan je upravi Luke že pred meseci zagotovil, da ne bo težav, a dovoljenja za stavbno pravico še vedno ni.

 Skica cestnega priključka na krožišče in novega vhoda.
Skica cestnega priključka na krožišče in novega vhoda. 

KOPER > V Luki Koper načrtujejo nov vhod v pristanišče, da bi ljudem olajšali težave, ki jih imajo zaradi gostega prometa tovornjakov pred sedanjim vhodom v pristanišče. Prvotno je bil predviden nov vhod s Srmina in je vključen tudi v državni prostorski načrt za pristanišče, a se je zapletlo zaradi nesoglasij med občino Koper in lastnikom tamkajšnjega zemljišča, podjetjem Finali Trading v lasti Emila Grižona, ki so ostala nerešena že več kot desetletje. Zdaj pa to niti ni več zadeva koprske občine, ampak se po novem s tem ukvarja občina Ankaran.

Zato so v Luki Koper pod vodstvom Draga Matića našli preprostejšo in hitrejšo začasno rešitev, ki bi jo lahko uresničili v letu dni: tovornjaki bi v pristanišče zavili z bertoškega krožišča. “Tamkajšnje zemljišče, ki je delno v lasti občine, Luka zdaj že uporablja za skladiščenje avtomobilov in kontejnerjev,” pravijo v podjetju. Za gradnjo morajo od občine pridobiti dovoljenje za stavbno pravico. Občina jim ga kljub obljubam župana Borisa Popoviča še ni dala.

Na ministrstvu za infrastrukturo so za Radio Koper potrdili, da so se minuli teden s predstavniki Mestne občine Koper dogovorili o možnostih razširitve bertoške vpadnice v štiripasovnico prav zaradi novega vhoda v pristanišče. Tudi na ministrstvu poudarjajo, da bi to razbremenilo sedanji vhod v bližini centra mesta, kar bi še najbolj koristilo občini in prebivalcem. Zato preseneča, zakaj dovoljenja še ni. V Luki Koper o sestanku občine Koper in ministrstva niso obveščeni in ne vedo, zakaj jih niso povabili zraven.

Predstavniki Luke Koper, Slovenskih železnic, DRI (družba za upravljanje investicij), ministrstva za infrastrukturo in ministrstva za finance so se včeraj znova sestali v okviru delovne skupine, ki išče model, kako financirati drugi tir med Koprom in Divačo. O tem se bosta najprej temeljito pogovorili ministrstvi za finance in za infrastrukturo. Vlada te dni pripravlja tudi seznam prioritetnih nalog za letos.

Nov vhod je bil nedavno celo del dogovorov med koprsko in ankaransko občino o zvišanju nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča za območje pristanišča, ki sta ga morala potrditi oba občinska sveta. Ankaranski občinski svet pod vodstvom župana Gregorja Strmčnika je šel Koprčanom na roko in dvig nadomestila potrdil, a v zameno zahteval, da občina Luki podeli dovoljenje za stavbno pravico za nov vhod - do 31. decembra lani. A pri Popoviču dogovora še niso izpolnili. Zakaj ne in kje se zatika, nam včeraj z občine niso uspeli odgovoriti, ker sta bila župan in direktorica občinske uprave odsotna. Ugibanj, ali želi koprska občina v zameno za to dovoljenje še kaj iztržiti, pa je tudi nekaj: od tega, denimo, da želi koprska občina od države doseči višjo luško koncesijsko dajatev kot ankaranska in zato zahteva ustavno presojo uredbe o upravljanju koprskega pristanišča, do tega, da od ministrstva za infrastrukturo zahteva, naj naprej dokonča državno štiripasovno cesto mimo trgovskih centrov in zapora, ki že več let kazi mesto in ovira promet.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano