Koper bo z mercedesi prvak v Sredozemlju
Istra
16. 10. 2015, 06.00
, posodobljeno: 01. 11. 2017, 19.07
Posel z mercedesi, ki ga je poleti dobila Luka Koper, se je včeraj popoldne tudi zares začel. Na ladjo so prepeljali prvo pošiljko 600 avtomobilov za Kitajsko. Logisti v Kopru ocenjujejo, da je posel lahko mejnik za celotno slovensko logistiko.
KOPER
>
“Odločitev Daimlerja je za Luko Koper velika čast, hkrati pa velika obveznost,” je poudaril predsednik uprave Luke Koper Drago Matić. Že v prvi fazi bo koncern Daimler skozi Koper poslal več kot 100.000 avtomobilov na leto, kar je petina letnega pretovora avtomobilov v Luki Koper. Kasneje pa utegnejo število vozil še povečati. S tem poslom bo tako Koper bržkone čez čas postal največje avtomobilsko pristanišče v Sredozemlju, zdaj je na drugem mestu za Barcelono.
Mercedesi v Koper po enem tiru
Posla ni bilo lahko dobiti. Nemški koncern Daimler, ki se je odločil, da del pretovora avtomobilov za Daljni vzhod preseli iz domačega pristanišča Bremen na jug, so morali Koprčani na javnem razpisu prepričati, da so boljši od Barcelone in Savone. Matić je pred pridobitvijo posla veliko časa prebil v Stuttgartu. “S kolegi, tudi iz Slovenskih železnic, smo morali na pogajanjih za pridobitev posla predložiti pisno zagotovilo, da je naša železnica sposobna prepeljati pogodbene količine vlakov, ki jih ta posel potrebuje,” je Matić pred dnevi pripovedoval članom pristaniške skupnosti na srečanju društva Propeller. Mercedesi bodo namreč v naše pristanišče pripotovali z vlaki iz tovarn Mercedes-Benza v srednji Evropi. Koper pa ima znano slabost, zgolj enotirno železniško povezavo z zaledjem, kar pomeni tveganje. Poskusno pošiljko so v Kopru pretovarjali pred dvema tednoma, včeraj pa so vozniki avtomobilov z vlakov na ladjo Sunrise Ace prepeljali večjo kolono 600 vozil. Poleg prestižnih mercedesov so v pošiljki tudi avtomobili znamke smart iz Revoza v Novem mestu, saj se Mercedes-Benz pri tem poslu povezuje tudi z Renaultom.
Špediter tega posla je Intereuropa. “Odločitev Daimlerja za južno transportno pot in za Koper je lahko mejnik v dojemanju našega pristanišča. Iz tranzitnega pristanišča se lahko razvije v pravo logistično distribucijsko središče za ta del Evrope in to pomeni neslutene možnosti razvoja za Slovenijo,” meni predsednik uprave Intereurope Ernest Gortan.
Letos 433.457 vozil
V Luki Koper štejejo avtomobile med strateške tovore, zato nameravajo za nove površine in privez za ladje, ki vozijo avtomobile, nameniti 25 milijonov evrov. V Luki so lani pretovorili 518.901 avtomobil (za primerjavo: v Barceloni 650.861). V prvih devetih mesecih letos je skozi Koper šlo 433.457 vozil, kar je za 16 odstotkov več kot v prvem lanskem devetmesečju. V prvih treh četrtletjih so pretovorili tudi 590.270 TEU kontejnerjev, kar prav tako pomeni 16-odstotno povečanje v primerjavi z lani. Luka je v devetih mesecih presegla 127 milijonov evrov prihodkov, kar je za 13 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.
KATJA GLEŠČIČ