Kljub senzorjem je nasedel na valj

Kljub temu, da imajo potopni valji, nameščeni na devetih lokacijah v Kopru, več varoval, ki preprečujejo nesreče, se te še vedno dogajajo. Pred dnevi je na valj nasedel voznik na Staničevem trgu.

Pred dnevi je voznik nasedel na potopni valj na vhodu Staničevega trga  Foto: Sijan Pretnar
Pred dnevi je voznik nasedel na potopni valj na vhodu Staničevega trga  Foto: Sijan Pretnar

KOPER > Voznik je z daljinskim upravljalnikom spustil valj, ki preprečuje uvoz na Staničev trg v Kopru, ko je zapeljal čezenj, pa se je valj dvignil in avto je nasedel. Nesreča se je verjetno pripetila zato, ker je voznik predolgo čakal in ko je zapeljal čez potopni valj, se je ta že začel dvigati in zadel v podvozje avtomobila. Nasedli avto je rešil šele vzdrževalec, ki je spustil valj.

V Mestni občini Koper, ki je potopne valje po mestu namestila pred petimi leti, pravijo, da so za večino nesreč krivi vozniki, ki ne upoštevajo pravil za spuščanje valjev in vožnjo čeznje. To pa so najpogosteje vozniki, ki sploh nimajo dovolilnic, a se želijo kljub temu izmuzniti mimo valja.

Ko so leta 2009 po Kopru postavili potopne valjev, so se ti po pritisku na tipko daljinca spustili in počakali sedem sekund, da je voznik zapeljal čeznje, nato so se začeli dvigati. Da je vožnja varna, je sporočala tudi zelena luč. Ko se je valj začel dvigati, pa se je prižgala rdeča. A lastniki daljincev so valje spuščali že preden so pripeljali do njih, zatem pa jih je dvigajoči valj presenetil in sunil v podvozje avtomobila.

Zato je pred dvema letoma občina sistem nadgradila in vsak valj opremila s po tremi senzorji (pred valjem, na njem in za njim). “Dokler elektronika ne zazna vozila na vsaj enem od senzorjev, se spuščanje ali dviganje valja ne začne. Sistem deluje tako, da se valj, ko katerikoli od treh senzorjev med dviganjem zazna vozilo, prične ponovno spuščati,” pojasnjujejo v občinski upravi.

A tudi senzorji očitno ne uspejo preprečiti vseh nesreč, saj vozniki zapeljejo v valj, ko se že dviga, ali pa ga spregledajo med vzvratno vožnjo. Na vprašanje, ali se ne bi bilo še tem nesrečam mogoče izogniti, če bi namesto potopnih valjev postavili zapornice, pa v Mestni občini Koper odgovarjajo: “Razmišljali smo o postavitvi zapornic, vendar to nikakor ni boljša rešitev, saj ovira in onemogoča prehod pešcem in je bolj podvržena vandalizmu kot potopni valji.”

Pred dvema letoma smo že poročali o težavah taksistov z valjem, ki zapira vhod na njihovo parkirišče pri tržnici. Takrat so opozorili, da sistem ne deluje pravilno, saj so na valj nasedli kar štirje. Izkazalo se je, da potopni valj zaliva podtalnica oziroma meteorna voda. “Valj je zaradi tega izklopljen in ne deluje. Pri ostalih osmih valjih te težave ni,” še pravijo v občinski upravi.

HR


Najbolj brano