Kdo straši luške sindikate? Minister.

“Kdo straši sindikate s prodajo Luke? Minister Gašperšič. On pravi, da bi prodal vse razen kontrolnih 25 odstotkov Luke in s tem gradil drugi tir.” Tako komentira Mladen Jovičić iz sindikata žerjavistov izjavo premierja Mira Cerarja, da Luka Koper ni naprodaj in da ima tisti, ki hodi s tem strašit sindikate, kakšne skrite namene.

Knut Fleckenstein (drugi z leve) in Tanja Fajon s predstavniki sindikatov pristanišč Koper, Reka, Trst in Hamburg  Foto: Katja Gleščič
Knut Fleckenstein (drugi z leve) in Tanja Fajon s predstavniki sindikatov pristanišč Koper, Reka, Trst in Hamburg  Foto: Katja Gleščič

KOPER > Miro Cerar je sicer svojega infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča na prireditvi Gospodarstvenik Primorske v četrtek zvečer v Novi Gorici branil, češ, minister “ni nikoli rekel, da bi zdaj kar prodali Luko Koper”, pač pa da je govoril o različnih možnostih, kako priti do denarja za drugi tir.

“Ministru smo že povedali, da z 200 milijoni, če bi toliko sploh dobil za delež v Luki, drugega tira ne bo mogel zgraditi,” pa je poudaril Mladen Jovičić.

Prodaji pristanišč ni naklonjen niti evropski poslanec iz Nemčije Knut Fleckenstein: “Posebej nespametno je prodati pristanišče, ki je v lasti države, nekemu tujemu podjetju, ki je v lasti države. Na kratek rok res pride nekaj denarja, a za delavce ne prinaša nič dobrega. Niti enega primera nismo našli v EU, da bi se takšna prodaja pokazala kot dobra za delavce.”

Eno pristanišče samo ne more nič

Nemški evroposlanec se je skupaj s slovensko kolegico Tanjo Fajon udeležil konference o organizaciji dela pristanišč, na kateri sta se srečala s predstavniki sindikatov koprskega, reškega, tržaškega in hamburškega pristanišča.

Konec meseca bo namreč v evropskem parlamentu znova v razpravi uredba o pristaniščih. Evroposlanca in sindikalisti so se strinjali, da je treba v uredbi izboljšati pravice zaposlenih v pristanišču, posebej pa rešiti problem občasnih delavcev: tistih, ki jih pristanišča najemajo od zunanjih izvajalcev.

“Eno samo pristanišče ne more nič. Če da delavcem več pravic, se mu zvišajo stroški in postane nekonkurenčno, sosednja pristanišča si potem samo manejo roke,” opozarja Fleckenstein. Prepričan je, da v 21. stoletju ne bi smeli več imeti občasnih, pogodbenih delavcev in da je treba izkoreniniti socialni dumping.

“Luka Koper je lahko vzor”

V trisu pristanišč severnega Jadrana bi bila Luka Koper lahko zdaj vzor, je poudaril Jovičić: “Trenutno je dialog med upravo in sindikati pri nas na najvišji ravni. In prvič po dolgih letih se je zgodilo, da imajo pri zaposlitvah v Luki Koper prednost delavci, ki prihajajo od izvajalcev pristaniških storitev (IPS).” To se po njegovem že obrestuje, saj sta poskočila tako dobiček kot dodana vrednost na zaposlenega.

Fajonova je še pojasnila, da uredba o pristaniščih ne bo določala lastništva ali organiziranosti pristanišč. To bo še naprej vsaka država urejala po svoje.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano