Delavci Luke ostro nad ministra Gašperšiča

Svet delavcev Luke je pozval ministra za infrastrukturo Petra Gašperšiča, naj projekt drugi tir do 26. februarja, ko se izteče rok, prijavi v Bruselj na razpise za 380 milijonov evropskega denarja, saj je to edina priložnost za drugi tir. Ministrove zadnje izjave namreč kažejo, da prijave ne bo poslal. “Lahko se prijavimo tudi prihodnje leto,” je ocenil. Delavci Luke pa opozarjajo, da prihodnje leto gotovo ne bo na voljo več toliko denarja, po nekaterih informacijah pa razpisa sploh ne bo.

Svet delavcev Luke ministra Petra Gašperšiča poziva, naj se bolj potrudi za drugi tir. Foto: STA
Svet delavcev Luke ministra Petra Gašperšiča poziva, naj se bolj potrudi za drugi tir. Foto: STA

KOPER > Vnema infrastrukturnega ministra Petra Gašperšiča za drugi tir Koper-Divača plahni, bolj ko se bliža rok, ko je treba projekt gradnje prijaviti na razpis za nepovraten evropski denar. V sobotnem pogovoru za Slovensko tiskovno agencijo je dejal, da s prijavo drugega tira za evropski denar ne gre hiteti na vrat na nos, ampak pred prijavo temeljito premisliti o finančni konstrukciji. Minister med drugim trdi, da se je mogoče prijaviti tudi prihodnje leto. Slabše bi po njegovem bilo, če bi s projektom začeli, nato pa ga finančno ne bi zmogli izpeljati do konca.

Javni poziv ministru lahko preberete na tej povezavi.

“Vaša stališča so povsem neprimerna in kažejo na nepoznavanje delovanja pristanišča in Luke Koper ter logistične panoge,” so Gašperšiču napisali v svetu delavcev Luke Koper in ministra spomnili, da je predsednik vlade Miro Cerar drugi tir označil za projekt strateškega pomena.

Korak nazaj

Zaposleni so ministra opozorili, da je razpis za evropski denar objavljen že od 11. septembra lani, tako da je bilo za pripravo vlog dovolj časa, sploh pa se je projekt drugi tir pripravljal že leta, odkupljena so celo domala vsa zemljišča. Tudi minister sam je še decembra ob obisku evropske komisarke Violete Bulc zatrjeval, da je to najdlje pripravljen projekt. Komisarka pa je takrat prav tako poudarila, da je drugi tir nepogrešljiv za rast v Sloveniji.

Kot razumejo v svetu delavcev Luke, država nima možnosti, da bi projekt samostojno v celoti financirala. “V kolikor 380 milijonov evrov nepovratnih evropskih sredstev za ta projekt ni pomembnih in imamo v državi na razpolago druge finančne vire, je lahko edini logičen razlog, da se s prijavo ne mudi. To bi bila za nas vsekakor nova in zanimiva informacija,” dodajajo.

Dodaten razlog, da ni časa za odlašanje, je v tem, da je nujno zagotoviti delujoč drugi tir do leta 2020. Če se z izvedbenimi deli začne v letošnjem letu, bo namreč po najbolj optimističnih scenarijih progo mogoče zgraditi v petih letih. “Bojazen, da bo projekt drugi tir Divača-Koper podoben primer kot izkušnja s Tešem 6, ne more biti pretveza, da se s tem projektom odlaša,” dodajajo delavci Luke.

Občina Divača je podprla prizadevanja Luke Koper, da bi država končno začela graditi drugi tir. “Veliko naših občanov je zaposlenih na Slovenskih železnicah in v Luki Koper. Zato vidimo nujnost gradnje 2. tira v luči bodočega razvoja naše države, s tem pa tudi možnosti novih zaposlitev,” je v pismu podpore zapisala divaška županja Alenka Štrucl Dovgan.

Kritični so tudi do ministrove “reciklaže” ideje o logističnem holdingu in povezovanju z drugimi slovenskimi logisti. Skrbijo jih tudi ministrovi namigi o morebitni ustanovitvi pristaniške uprave, omejevanju širitve območja koncesije Luke ter razpisu nove koncesije za tretji pomol ali celo o delni koncesiji za prvi pomol. “Namesto da bi se posvečali konkretizaciji nujnih projektov, kot je drugi tir, si jemljete čas in medijski prostor za nerealne in škodljive ideje,” so nad ministrom razočarani delavci Luke.

Minister: težka odločitev za vlado

Z ministrstva na naša vprašanja, povezana s pozivom delavcev Luke, niso odgovorili. Za druge medije pa so zapisali, da je projekt drugega tira “v zadostni zrelosti za prijavo na razpis v februarju, vendar je predpogoj za prijavo zaprta finančna konstrukcija, torej jasen vir financiranja preostalega dela investicije izven evropskih sredstev”.

Odločitev o tem, ki je po Gašperšičevi oceni zelo težka, pa mora sprejeti vlada.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano