Iz Kopra in Izole umikajo avtomatizirane kolesarnice

V prihodnjih tednih bodo iz Kopra in Izole umaknili kolesarnice za avtomatizirano izposojo koles, ki prazne samevajo že več mesecev. V istrskih občinah napovedujejo, da bodo novega ponudnika, ki bo vzpostavil enoten sistem izposoje koles, poiskali prek razpisa pod okriljem Regionalnega razvojnega centra Koper. V Piranu pa še naprej nemoteno deluje sistem Piranko.

Na različnih lokacijah v Kopru je bilo šest Ibisovih kolesarnic 
za avtomatizirano izposojo koles. V prihodnjih tednih jih bo 
podjetje umaknilo.  Foto: Nataša Hlaj
Na različnih lokacijah v Kopru je bilo šest Ibisovih kolesarnic za avtomatizirano izposojo koles. V prihodnjih tednih jih bo podjetje umaknilo.  Foto: Nataša Hlaj

ISTRA > Ključni cilj vseh štirih občin, ki naj bi se povezale v enoten sistem izposoje koles, je izbira skupnega ponudnika. Med drugim pa se zavzemajo, da bi nov sistem omogočal večje število postaj. “Predlog novih lokacij smo uskladili z Obalno kolesarsko zvezo,”Luca Stančič Kodarin iz izolske občinske uprave povzema vsebino dogovorov.

Ibis: “ Imeli smo preveč stroškov”

V Izoli so pred dnevi prekinili najemno pogodbo z Multimedijsko hišo Ibis, ki je vzpostavila sistem avtomatizirane izposoje koles. “Poslovni model podjetja se je izkazal za neprimernega in ta že od lani ni več deloval, kot je bilo dogovorjeno,” odločitev utemeljujejo v izolski občini. V Izoli bodo kolesarnice odstranili do 20. maja. Podobno napovedujejo tudi v Mestni občini Koper.

Mladen Bijeljac iz Ibisa diplomatsko ocenjuje, da v Kopru in Izoli ni bilo pravih razmer za nadaljevanje projekta. “S sistemom, ki zdaj že več mesecev ne deluje, smo imeli preveč stroškov, zato smo se odločili, da odstranimo kolesarnice. Te smo namestili na lastne stroške, smo pa morali občinam plačevati za uporabo javnih površin in takso za oglaševanje,” pravi Bijeljac. Čeprav se od Istre poslavljajo, niso obupali, saj nameravajo sistem izposoje koles vzpostaviti na Jesenicah.

Kolesa pod okriljem sistema Piranko so namenjena predvsem prebivalcem mesta Piran. Trenutno je registriranih 234 stalnih uporabnikov. V okviru evropskega projekta za podporo trajnostnim oblikam mobilnosti je piranska občina pred dvema letoma kupila 100 koles. 97 od teh je mestnih koles, imajo pa tudi tri tricikle s košaro, namenjene dostavi. Kolo si občani lahko izposodijo za sedem dni (z možnostjo podaljšanja), v tem času pa ga lahko parkirajo tudi v svojih prostorih. Izposoja je brezplačna, pet evrov pa stanejo stroški izdelave uporabniške kartice in vodenje računa. Od vzpostavitve sistema so zbrali 1200 evrov, ki so jih namenili kritju izdelave uporabniških kartic in delno za stroške servisiranja in vzdrževanja koles. Ti na leto znašajo približno 12.000 evrov, ki jih zagotavlja piranska občina. Nekateri občani opozarjajo, da si le s težavo izposodijo kolesa, saj teh pravzaprav skoraj nikoli ni na za to namenjenih lokacijah. V piranski občini te očitke zavračajo. Poudarjajo, da v sistemu Piranko ne gre za tako imenovani “bike sharing sistem”, v katerem so kolesa na razpolago na več točkah. “Mesto, namenjeno prevzemu kolesa, je zgolj eno, in sicer na glavni avtobusni postaji v Piranu v prostorih prometne pisarne javnega podjetja Okolje, kjer so kolesa vedno na voljo,” pojasnjuje Slavica Tucakov iz kabineta piranskega župana. Pravi, da do zdaj še niso prejeli niti ene pritožbe glede delovanja sistema.

Sistem Piranko še edini delujoč

Spomnimo, da je sistem Coast Bikes pred tremi leti zaživel najprej v Kopru, nato pa so pred dvema letoma tri postaje uredili še v Izoli. V obeh mestih je bilo na voljo 35 koles. Letna članarina je stala dvanajst evrov, omogočala pa je 14 ur kolesarjenja na teden. Koprska in izolska kolesa so imela približno 500 uporabnikov, največkrat pa so si kolesa izposodili in jih vrnili na terminalih pri pasareli v Semedeli, ob Pristaniški ulici in na avtobusni postaji.

V Piranu pa so vzpostavili svoj ločen sistem izposoje koles Piranko, ki še deluje brezhibno. Če in ko bodo vzpostavili enoten istrski avtomatiziran sistem izposoje koles, nameravajo vanj vključiti tudi kolesa Piranko, ki jih bodo z minimalnimi stroški preuredili. V piranski občini sicer ocenjujejo, da so možnosti za uresničitev enotnega projekta izjemno majhne. “Gre za veliko naložbo in zanimanja med ponudniki teh sistemov v Sloveniji ni,” ugotavlja Slavica Tucakov iz kabineta piranskega župana Petra Bossmana.

NATAŠA HLAJ


Najbolj brano