Istrski župani za alternativno cestno povezavo med Koprom in Dragonjo

Župani občin Koper, Izola in Piran so včeraj na ministrstvo za infrastrukturo poslali pobudo za proučitev predloga alternativne rešitve cestne povezave med Koprom in Dragonjo, so sporočili s koprske občine.

Župani občin Koper, Izola in Piran  so včeraj na ministrstvo za 
infrastrukturo poslali pobudo za proučitev predloga alternativne rešitve cestne povezave med Koprom in Dragonjo, so 
sporočili s koprske občine. Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Župani občin Koper, Izola in Piran so včeraj na ministrstvo za infrastrukturo poslali pobudo za proučitev predloga alternativne rešitve cestne povezave med Koprom in Dragonjo, so sporočili s koprske občine. Foto: Tomaž Primožič/Fpa

KOPER > Alternativna rešitev predvideva preusmeritev prometa skozi predor Markovec do krožišča Izola, nato pa do predlaganega priključka Bandel, kjer se navezava ponovno priključi na hitro cesto Šmarje-Dragonja.

Župani Boris Popovič, Igor Kolenc in Peter Bossman so ministra Petra Gašperšiča spomnili, da imajo istrske občine že dolgo prometne težave, ki jih povzroča neustrezna navezava hitre ceste na mejna prehoda s Hrvaško.

“Promet trenutno poteka praktično skozi obalna naselja in tako povzroča prometne zastoje tudi na lokalnih povezovalnih cestah, po katerih se vsakodnevno vozijo občanke in občani ter drugi uporabniki cest,” so zapisali in poudarili, da je treba, glede na to, da se prometne razmere iz leta v leto, predvsem v času turistične sezone bistveno poslabšajo, nujno poiskati primernejše prometne rešitve. Ob tem so v pisni pobudi izpostavili tudi, da odprtje predora Markovec ni prispevalo k zmanjšanju prometnih zamaškov, ne na cesti Šmarje-Dragonja, kot tudi ne na relaciji Izola-Lucija-Sečovlje.

Istrske občine so z ministrstvom konec maja sklenile dogovor, da bo gradnja hitre ceste Koper-Dragonja prioritetna. Župani so zato ministrstvu predlagali, da v čim krajšem času preuči predlog nove prometne rešitve, ki sta ga ministru že julija predstavila Livio Jakomin in Igor Zajec, in ki predvideva najkrajšo in najcenejšo prometno rešitev, so sporočili s koprske občine.

“Ta rešitev je po našem mnenju najboljša med vsemi do danes predlaganimi, ker celovito rešuje celotno traso med Koprom in južno mejo s Hrvaško, je predvidenih ocenah kar 800 milijonov evrov cenejša od načrtovanih krakov med Škocjanom in Dragonjo ter Izolo in Lucijo, njena izvedba je lahko bistveno hitrejša (leta 2020 namesto 2025), ima zanemarljiv vpliv na okolje, zlasti na kmetijska zemljišča in povsem preusmeri tranzitni promet iz obmorskih turističnih krajev, ki jih bodo lahko tri občine na novo valorizirale in jim dale primernejše vsebine,”so še zapisali.

Spletno uredništvo


Najbolj brano