Inšpekcija s klicaji vztraja pri zaprtem mostu

“Nisem še videl, da bi uradniki v odločbi uporabljali klicaje,” je o odločbi, s katero je gradbena inšpektorica zavrnila pritožbo zaradi zapore mostu v soline, včeraj dejal vodja Krajinskega parka Sečoveljske soline Andrej Sovinc.

Lesen mostiček ob zaprtem mostu bodo dokončali v nekaj dneh.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Lesen mostiček ob zaprtem mostu bodo dokončali v nekaj dneh.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

SEČA > Odločbo s 14 stranmi obrazložitve so v podjetju Soline pridelava soli prejeli v sredo. “Inšpekcijski zavezanki, družbi Soline pridelava soli se takoj po vročitvi te odločbe prepoveduje uporaba mostu,” je v njej zapisala gradbena inšpektorica Mateja Marsetič in zavrnila pritožbo Solin. S tem je preklicala tudi odločitev rudarske inšpekcije, ki je podjetju omogočala, da most lahko uporablja za potrebe svoje dejavnosti. Most namreč ni del območja, kjer pridelujejo sol, zato rudarska inšpekcija nad njim nima pristojnosti, je utemeljila.

Pol leta za obnovo

Zaradi skrbi za varnost, je edina olajšava, ki jo je namenila Solinam, da jim je rok za obnovo mostu podaljšala za tri mesece. Tako imajo zdaj pol leta časa, da rešijo zagato. V tem času pa se bo škoda, ki jo imajo v podjetju Soline zaradi zaprtega mostu, kopičila. Koliko jo je nastalo doslej, pa še niso prešteli. “Samo neposrednih stroškov, ki so povezani z mostom, je za najmanj 15.000 evrov. Gre za prometne znake, ureditev gradbišča, študije in podobno. Zdaj prihajajo novi računi za les, ki smo ga uporabili za gradnjo lesenega mostu, pa barko smo morali preurediti, da z njo lahko vozimo sol v Portorož,” našteva Andrej Sovinc. Zneska, ki so ga izgubili, ker v parku nimajo obiskovalcev, še niso ocenili. “Letos nismo imeli še niti enega vodenega obiska,” pravi Sovinc. Nekaj obiskovalcev je prišlo peš po Parencani, a prejšnjo soboto, ko je bilo lepo vreme, so jih našteli na prste ene roke.

Bodo pa kmalu dokončali lesen mostiček, ki ga gradijo ob obstoječem. Zanj zbirajo tudi dokumentacijo za pridobitev gradbenega dovoljenja, saj bodo šele nato lahko čezenj spustili obiskovalce parka. “Upamo, da bo brv dokončana v nekaj dneh. Dela so malo zastala, saj delavci delajo tudi v solinah, zdaj je namreč čas za pripravo solnih polj,” pojasnjuje Sovinc.

Odločba s klicaji

Ali se bodo zaradi zavrnjene pritožbe še enkrat pritožili (tokrat na ministrstvo za okolje in prostor), pa še ne ve: “Najprej bomo zajeli sapo, da mine šok.” V solinah so bili namreč prepričani, da bo inšpektorica zaporo mostu preklicala, potem ko so ji posredovali poročilo Zavoda za gradbeništvo. V njem so zapisali, da je prekladna konstrukcija mostu v kritičnem stanju, da armatura rjavi in beton razpada. Ob predpostavki, da bi čez most vozili tovornjaki in avtobusi, pa še: “Analiza varnosti je pokazala, da ima most zaradi ugodne zasnove (kratke razpetine) ter razkrite armature, ki je omogočila natančen račun nosilnosti, kljub starosti in hudi poškodovanosti zadostne rezerve v varnosti, da lahko v omejenem obdobju (dve leti, op.a.) še prenaša predvideno prometno obremenitev.”

A to inšpektorice ni omehčalo, poročilo pa je upoštevala le v delu, kjer ugotavlja, da je stanje mostu kritično. Trditvi, da je prekladna konstrukcija edini vzdolžni del mostu in da brez tega most pade v vodo, pa je celo podkrepila s klicajema.

Na konkretno vprašanje, zakaj most v času, dokler ga ne obnovijo, ne sme biti odprt, če je Zavod za gradbeništvo ugotovil, da bo še dve leti zdržal obremenitve tovornjakov, pa na inšpektoratu niso odgovorili. “Odgovor vam bomo posredovali takoj, ko bo inšpektorat za okolje in prostor dobil povratnico, da je bila odločba vročena,” so zapisali.

HELENA RACE


Najbolj brano