Država hoče denar za tir vzeti v Luki

Časa za pripombe na v petek objavljen predlog zakona o drugem tiru je samo še do jutri; le tri delovne dni za 1,3 milijarde evrov vreden projekt, torej. V Luki Koper so zaskrbljeni, saj država v zakonu uvaja takse na pretovor, da bi z njimi odplačevala drugi tir; v podjetju so izračunali, da bi na lanski pretovor morali plačati 18 milijonov evrov. Takšna obremenitev je nesprejemljiva in bo ogrozila vlaganja v pristanišče, ocenjujejo.

Fotografija je simbolična. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Fotografija je simbolična. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA, KOPER > V zakonu je navedeno, da se za financiranje drugega tira Luki Koper pri pretovoru generalnih tovorov zaračuna 1,2 evra takse na tono tovora, za pretovor sipkih in razsutih tovorov 0,6 evra na tono, za tekoče tovore 2,5 evra na tono, za kontejnerje dva evra za kontejnersko enoto TEU in 1,25 evra za pretovorjen avtomobil. Država pa lahko to še zviša ali zniža za 20 odstotkov, piše v predlogu zakona.

Luke niso povabili

Luke Koper sicer snovalci zakona k pripravi zakona in določanju teh taks niso povabili. Z zakonom, ki na glavo postavlja poslovanje podjetja, se je vodstvo Luke tako seznanilo šele včeraj.

3

delovne dni je v javni obravnavi zakon o 1,3 milijarde evrov težkem drugem tiru

“Na podlagi podatkov o pretovoru za leto 2016 bi seštevek predvidene takse po blagovnih skupinah znašal skupaj 17,9 milijona evrov,” so na naša vprašanja, kaj uvedba teh taks pomeni za poslovanje, povedali v Luki.

Glede na lansko poslovanje bi takšna obremenitev pomenila zmanjšanje čistega dobička družbe s 40,5 milijona na 25,7 milijona evrov, EBITDA marže s 37,3 odstotka na 27,9 odstotka, donos na kapital ROE pa bi zdrsnil s 13,8 odstotka na devet odstotkov, so izračunali. “Uveljavitev nove takse bi za Luko Koper pomenilo, da ne bi mogla več vlagati v razvoj pristanišča oziroma da bi srednjeročno začela izgubljati konkurenčne prednosti glede na svoje tekmece v severnem Jadranu in širše,” so zaskrbljeni v Luki. “To pa bi vplivalo tudi na vse gospodarske družbe in druge subjekte, ki imajo svojo dejavnost vezano na koprsko pristanišče, agenti, špediterji, kontrolne hiše in drugi,” so poudarili. Takšna dodatna obremenitev bi resno ogrozila uresničevanje poslovne strategije do leta 2030 in načrtov družbe do leta 2020, s katerimi so seznanjeni tudi delničarji družbe, so povedali v Luki. Luka ima 10.000 delničarjev. Lani je po predlogu države za dividende namenila skupaj 16 milijonov evrov. Z novo dajatvijo bo izplačilo dividend ogroženo.

Načrti za rast tovora pod vprašajem

“Zaviranje razvoja pristanišča pa postavlja pod vprašaj smiselnost gradnje dodatne železniške infrastrukture, saj naj bi pristanišče s svojim razvojem in rastjo generiralo glavne dodatne količine za nove železniške kapacitete,” razmišljajo v Luki.

Prepričani so tudi, da takšna obremenitev ni usklajena s koncesijsko pogodbo med državo in Luko.

Časa za pripombe na predlagani zakon o drugem tiru je samo še do jutri. Kdor želi ta pomemben predlog prebrati, se mora sicer pošteno potruditi, da ga izbrska na portalu e-uprava. Ime predlaganega zakona je zakon o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom železniške proge Divača-Koper.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano