Družinsko podjetništvo ena od priložnosti slovenskega turizma

Slovenski turizem beleži hitro rast, vendar pa velika cokla še naprej ostajajo težave z lastništvom turistične infrastrukture. "Biti zgolj lastnik in od daleč opazovati, kako deluje hotel, restavracija ali bar - to ne gre," meni dekan primorske Turistice Janez Mekinc. Priložnost za slovenski turizem vidi tudi v družinskem podjetništvu.

Fotografija je simbolična. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Fotografija je simbolična. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

LJUBLJANA > "Turizem je panoga, kjer je treba biti osebno zelo močno vpleten," je poudaril dekan fakultete za turistične študije. "Prave slovenske restavracije, slovenske gostilne so tiste, kjer ti postrežejo lastniki, družinski člani, in tu je ena od velikih priložnosti Slovenije," je prepričan. Družinsko podjetništvo, ki je v slovenskem turizmu močno prepleteno, mu namreč daje posebno noto.

Tudi sicer je Mekinc ob robu Blejskega strateškega foruma (BSF) ta teden izpostavil, da brez raziskav, brez strokovnega dela in brez usposobljenih ljudi "pač ni nobene stroke. Tudi turizem se bo težje razvijal brez ljudi, ki bi znali upravljati in bi hkrati znali z gosti," je poudaril.

Tako v menedžmentu kot v neposrednem stiku z gosti so namreč ključne socialne veščine. "Če menedžer v odnosu do svojih zaposlenih ne izkazuje socialnih veščin, je težko pričakovati, da bodo ti ljudje v neposrednem stiku z gosti te veščine uporabljali in razvijali naprej," je dodal.

Slovenski turizem je v zadnjih letih na področju inovativnosti trajnostnih produktov naredil ogromno, je še dodal Mekinc. "Ne le, da so sami produkti usmerjeni v trajnost, tudi novejša infrastruktura ima te vplive - imamo na primer nizkoenergijske hiše, hotele in tako naprej." To kaže na nek trend, ki ga zagovarja in spodbuja tudi Slovenska turistična organizacija.

Po besedah Mekinca je imel slovenski turizem tudi srečo, da države ni dosegel masovni turizem, ki je bil na pohodu v 70., 80. in 90. letih prejšnjega stoletja: "Državo smo s tega vidika že takrat ohranili kot trajnostno usmerjeno destinacijo, to pa se je z novimi trendi in popolnim bumom Slovenije na turističnem zemljevidu sveta še dopolnilo. Definitivno smo ena od najbolj zelenih destinacij na svetu v smislu trajnostnega turizma," je zatrdil sogovornik.

Rast turizma nakazuje, da "očitno delamo prave korake". Del tujih turistov se je po besedah Mekinca k nam preusmeril tudi zaradi neugodnih varnostnih razmer v Severni Afriki, Turčiji in Grčiji.

"Obenem pa je vedno več tudi domačih turistov, ki odkrivajo lepote Slovenije," je dejal. "Ti so še posebej pomembni, ker ne odkrivajo le glavnih znamenitosti - Bleda, Postojnske jame, Ljubljane - ampak tudi vse ostale mikro destinacije v Sloveniji, ki so prav tako zanimive in lepe," je še izpostavil Mekinc.

STA


Najbolj brano