Drugi tir bodo preverjali tuji revizorji

Investicijski elaborat za drugi tir bodo preverjali še neodvisni tuji revizorji, napoveduje državni sekretar na finančnem ministrstvu Metod Dragonja. Preverjali bodo, ali je ekonomska vrednost 1,4 milijarde evrov realna in predvidene tehnične rešitve. “To moramo narediti, preden pripravimo finančno konstrukcijo,” je poudaril Dragonja. To po njegovem ne bo vzelo veliko časa.

Okroglo mizo je pripravila Univerza na Primorskem ob Tednu univerze.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Okroglo mizo je pripravila Univerza na Primorskem ob Tednu univerze.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Metod Dragonja podpira načrte za gradnjo drugega tira z javno-zasebnim partnerstvom in evropskim denarjem, saj proračuna ne moremo tako obremeniti. Sam kot idealnega strateškega partnerja v projektu gradnje drugega tira vidi v kakšnem velikem logističnem operaterju z Daljnega vzhoda, ki bo skozi Koper usmeril blagovne tokove. Zaveda pa se, da je treba imeti pripravljeno tudi rezervno različico in razmisliti o klasičnih načinih financiranja, če se izkaže, da model javno-zasebenega partnerstva ne bo izvedljiv.

Klemen Grebenšek, državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo, pravi, da bodo model javno-zasebnega partnerstva iskali s pomočjo strokovnjakov OECD, kjer imajo s tem izkušnje. Po njegovem pa bo edina prava cena za drugi tir znana, ko bodo na mizo prišle zavezujoče ponudbe. Po njegovem ne bo veliko odstopala od sedanje ocene.

Poslanec ZL Matej Tašner Vatovec v javno-zasebnem partnerstvu vidi past: “Partner hoče čimveč zase.” Vatovec je zato prepričan, da mora drugi tir graditi država. Delavski direktor v Luki in član uprave Matjaž Stare pa je dejal, da država ne dela prav, ko išče tujega partnerja za drugi tir: “Luka Koper naj bo strateški partner in država naj sodeluje.” KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano