Dopoldne enosmerno v Koper, popoldne pa nazaj

Koprski in izolski župan Boris Popovič in Igor Kolenc sta trdno odločena, da bosta obalno cesto spremenila v enosmerno, če vlada ne bo podprla njune zamisli o uvedbi lokalne vinjete. Na odziv sta pripravljena čakati do predvidoma 15. septembra. Če pa bi jima vlada ugodila, menita, da obalne ceste ne bi več potrebovali, čeprav prometa na njej ne bi povsem prepovedala.

Boris Popovič, Igor Kolenc, Livio Jakomin in Igor Zajec Foto: Tomaž Primožič/Fpa
Boris Popovič, Igor Kolenc, Livio Jakomin in Igor Zajec Foto: Tomaž Primožič/Fpa

IZOLA, KOPER> Boris Popovič je povedal, da se zanaša na “razsodnost” predsednika vlade Mira Cerarja. Njegova stranka in številni poslanci takšno zamisel podpirajo, navaja Popovič.

Lokalne vinjete po zgledu Madžarov

Glede Cerarjeve razsodnosti ima dober občutek, ker bi lokalna vinjeta veljala za različne konce Slovenije, ne samo za odseke na južnoprimorski hitri oziroma avto cesti med Škofijami in Izolo ter med Kozino, Bivjem in Izolo. Stala bi 18 evrov ter bi bila dostopna tudi za študente in upokojence, predvsem pa bi bila smiselna za lokalne voznike, zato bi jo kupovali tudi Tržačani in hrvaški Istrani, ocenjuje koprski župan. Popovič je prepričan, da bi se po tej logiki v Darsovo blagajno steklo več denarja, kot ga prinese zdajšnji vinjetni sistem (letne vinjete za 110 evrov, mesečne za 30, tedenske za 15), čeprav ga ne bi ukinili, ampak dopolnili. Popovič in Igor Kolenc opozarjata, da imajo podobno vinjeto Madžari, le da regionalno. Namenjena je lokalnim prebivalcem, ki avtocesto uporabljajo samo na določenih odsekih znotraj posamezne regije. Za voznike osebnih vozil stane 16 evrov.

Župana predlagata, da bi lokalno vinjeto uporabljali tudi na ljubljanski in mariborski obvoznici, na Brežiškem, med Karavankami in Jesenicami... Kako na pobudo gleda ministrstvo za infrastrukturo Petra Gašperšiča, pa včeraj nismo izvedeli. Odgovor so nam obljubili v prihodnjih dneh.

Enosmerna rešitev za 400.000 evrov

Če pa država ne bo uvedla lokalne vinjete, prvaka istrskih občin napovedujeta ureditev enosmernega prometa po obalni cesti, kar naj bi jih stalo 400.000 evrov. Enosmerni promet bi uredili na odseku med Moletom in izolskim avtokampom Jadranka, usmerjali bi ga s pomočjo semaforjev. Ohranili bi vozni pas, ki je bliže markovškemu hribu. Od polnoči do 12. ure bi dovolili vožnjo v smeri proti Kopru, v preostalem času pa proti Izoli in Piranu. S tem bi se prilagodili prometnim tokovom, ki so povezani z vožnjami na delo ali v šolo.

Če bi kdo želel v Koper tudi popoldne ali zvečer in nima vinjete, bi uporabil cesto čez Markovec. Kolenc je ob tem poudaril, da ni njun namen, da bi Markovec čezmerno obremenjevali. “Pred odprtjem predora je cesto čez hrib uporabljalo 9606 voznikov dnevno, zdaj jo le 7270. Tudi če bi se na Markovec preusmerili vsi vozniki, ki zdaj uporabljajo obalno cesto, bi to pomenilo kvečjemu 1000 do 2000 dodatnih voznikov. To pa je manj, kot jih je markovške ceste uporabljalo pred odprtjem predora.”

Kolenc se je nanašal na podatke merilnega mesta na Markovcu, ki ga je vzpostavila koprska občina. V obeh občinah se nanašajo tudi na Darsovo štetje obalnega prometa na Rudi. Pred odprtjem predora so našteli več kot 30.000 vozil dnevno, zdaj jih manj kot tretjino, 8000 do 9000. Kar 70 odstotkov voznikov jih ima vinjeto, brez nje jih je kvečjemu 1000 do 2000.

In kaj bi uredili na zaprtem voznem pasu? Kolesarsko pot in pot za rolkanje, zdajšnjo kolesarsko pot Parenzano pa bi prepustili pešcem. MIRJANA CERIN


Najbolj brano