Dodatno jih je razkurilo razkosanje pristanišča

Minister za infrastrukturo Peter Gašperšič je v gradivu za četrtkovo sejo vlade razkril, da pripravlja prenovo koncesijske pogodbe za koprsko pristanišče, ki jo bo v kratkem poslal v medresorsko usklajevanje in vladi v sprejem. V koprskem pristanišču načrtuje nove koncesije in nove koncesionarje. “Vendar je pri tem zaradi enotnega vodenja pristanišča potrebno zagotoviti še posebnega upravljalca pristanišča (port authority),” še piše minister Peter Gašperšič v gradivu za vlado. Svet delavcev Luke je ogorčen, to je dokaz, da vlada laže, trdijo.

Delavce je še dodatno podžgalo napovedano razkosanje 
pristanišča. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Delavce je še dodatno podžgalo napovedano razkosanje pristanišča. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > S to namero ministrstva za infrastrukturo so že seznanjeni tudi mali delničarji Luke Koper, saj je poudarke iz tega gradiva delničarjem že na petkovi skupščini delničarjev prebral predsednik uprave Luke Drago Matić. Ta dokument bil namreč del gradiva za Program razvoja pristanišča za mednarodni promet v Kopru za obdobje 2016-2020, ki ga je v četrtek sprejela vlada.

Nekatere male delničarje zato že skrbi za svojo naložbo v delnice Luke Koper in so od vodstva Luke želeli odgovore, kaj bo uprava naredila za zaščito naložbe. Matić je poudaril, da je Luka Koper leta 2008 z državo podpisala koncesijsko pogodbo, ki traja do leta 2043. “Obveznosti in pravice iz koncesijske pogodbe so znane in Luka se jim ne namerava odreči,” je poudaril Matić. “Nezakonito je, da večinski lastnik z oddajo nove koncesije razvrednoti naložbo malih delničarjev Luke,” je dodala članica uprave za finance Luke Irena Vincek.

Kopru vsi zavidajo enovito ureditev
Pristaniška uprava bi povsem podrla sedanji pristaniški sistem v Kopru in način upravljanja. Pristanišča po svetu so različno urejena, a sedanjo enovito ureditev pristanišča Luki Koper konkurenca zelo zavida, saj stranke dobijo vse na enem mestu, postopki so hitrejši, Luka pa s tem konkurenčnejša. V Italiji, kjer imajo sistem pristaniške uprave, pripravljajo poenostavitve administrativnih postopkov, da bi bila njihova pristanišča konkurenčnejša, je po pisanju časnika Il Piccolo na nedavnem obisku v Trstu povedal minister za promet Graziano Delrio.

Gašperšičevo gradivo so z ogorčenjem sprejeli v svetu delavcev Luke, ki v dneh blokade pristanišča nastopa kot vmesni člen med delavci in vlado. To je po njihovem dokaz, da želi minister Gašperšič razkosati pristanišče da je Gašperšič zavajal javnost, ko je trdil, da vlada ne razmišlja o ustanovitvi pristaniške uprave in o odpiranju koncesijske pogodbe ter o podeljevanju delov pristanišča drugemu koncesionarju.

Z ministrstva za infrastrukturo so naknadno sporočili, da se to gradivo nanaša na urejanje problematike vlaganj Luke v infrastrukturo, katerih neamortizirani del mora po izteku koncesijske pogodbe leta 2043 Luki Koper plačati država in da je ministrstvo predlagalo, da se to uredi “z aneksom h koncesijski pogodbi” in da bi “se s ciljem zmanjšanja bremena vračila neamortiziranih vlaganj za novo načrtovane investicije razmislilo o možnosti, da bi država za njih z Luko sklenila novo koncesijsko pogodbo”.

Besede “aneks” sicer v Gašperšičevem gradivu za vlado ni, govori pa o “novem koncesionarju”.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano