Devet let priprav, štirje meseci dela
Istra
02. 07. 2014, 11.30
, posodobljeno: 31. 10. 2017, 08.50
Še ta mesec bodo v Izoli v delo uvedli Grafista in njegovega partnerja CPK. Na nekdanjem Stavbenikovem dvorišču bosta začela graditi krožišče - navezavo na hitro cesto med Koprom in Izolo. Izolska občina napoveduje, da bo krožišče z vsemi kraki vred nared do začetka novembra in ga bo od tedaj mogoče uporabljati, naj bo hitra cesta zgrajena ali ne.
IZOLA
> Za hitro cesto se Dars nadeja, da bo gotova pred koncem leta. Bolj kot s predorom Markovec pa se utegne zaplesti z dokončanjem trase hitre ceste na izolski strani. Za posel se zanima sedem ponudnikov, kar smo v PN že pisali. S tistimi, ki izpolnjujejo razpisne pogoje, se bo Dars najprej pogajal in se zatem odločil, komu bo zaupal dela. Neizbrani ponudniki pa bi z morebitno tožbo zamaknili dokončanje projekta.
Občino bo več stal nakup Petrolovih zemljišč
Kakorkoli že, gradnja krožišča bo stala 1,341.531 evrov z davki vred. Vendar je izolski župan Igor Kolenc na včerajšnji tiskovni konferenci povedal, da bo občina odštela zgolj 45.000 evrov. Ostalo bo primaknil Dars, kar so nam v tej družbi tudi potrdili.
Razpis za izbor izvajalca je izpeljala občina. Nanj so se prijavili štirje ponudniki, poleg Grafista in CPK v skupnem nastopu še Makro 5 gradnje z italijanskim podizvajalcem, Adriaing in CPG Novo mesto. Izbrani podjetji sta po zagotovilih županove svetovalke Kristine Zelić podali najugodnejšo ponudbo. Pritožbeni rok je po njenih besedah potekel.
Čeprav bo občina plačala samo 45.000 evrov, bo morala do konca leta zagotoviti kar 1,2 milijona. Prvi obrok v višini 500.000 evrov bo plačala še ta mesec. Na nekdanjem Stavbenikovem dvorišču mora namreč kupiti še nekaj zemljišč, da bo lahko zgradila 150-metrsko povezavo med bodočim krožiščem in industrijsko cesto.
Zemljišča so Petrolova, ta mora porušiti nekdanjo Stavbenikovo betonarno (v bližini snuje bencinsko črpalko), do njih pa je prišel tako, da so jih izvzeli iz stečajne mase Primorja. “Sicer gradnje krožišča, za katerega se postopki vlečejo že od leta 2005, ne bi bil še nekaj let,” je poudaril Kolenc.
Podaljšali bodo Južno cesto
Ker bo krožišče nekaj sto metrov dlje od prvotno predvidenega in občina tam snuje podaljšek Južne ceste, mora država po mnenju občine spremeniti državni lokacijski načrt za hitro cesto Koper-Izola. “Potem bo občina lahko podaljšala Južno cesto. Pridobiti mora še nekaj zemljišč in zaprositi za gradbeno dovoljenje ter projekt predvideti v proračunu,” je nanizala Zelićeva. Prostorski načrt so že sprejeli, naložbe naj bi se lotili v prihodnjih dveh letih. Koliko bo stala, še ne vedo. Z njo pa bodo pridobili približno 85.000 kvadratnih metrov površin, na katerih bi uredili nov, južni del industrijske cone.
Še ta mesec bodo med zdajšnjim stičiščem Južne ceste in Kajuhove ulice uredili začasno krožišče.
MIRJANA CERIN