DUTB se je znebila Istre, ki ždi v Valencii

Ladja Istra, edino premoženje propadlega koprskega podjetja Euroshipping, ki že dve leti zasežena rjavi v španski Valencii, naj bi dobila novega lastnika. Vsaj na papirju. Največja ločitvena upnica, DUTB, ki ji ladjar dolguje 3,8 milijona evrov, je svojo terjatev prodala družbi z imenom Alexander Navigation. Koliko so iztržili, v DUTB niso povedali niti stečajnemu upravitelju Euroshippinga. Po ocenah pa s tem poslom še zdaleč niso poplačali svoje terjatve.

Ladja Istra v Valencii na več kot leto dni stari fotografiji, ki jo 
je pridobila še prejšnja stečajna upraviteljica Andreja Terpotec.   Foto: Andreja Terpotec
Ladja Istra v Valencii na več kot leto dni stari fotografiji, ki jo je pridobila še prejšnja stečajna upraviteljica Andreja Terpotec.  Foto: Andreja Terpotec

KOPER > “Kaže, da se stečajni postopek Euroshippinga s to potezo vendarle bliža koncu,” ocenjuje stečajni upravitelj Ladislav Hafner. Zapletalo se je prav zato, ker je ladja Istra svojo pomorsko pot končala v pristanišču Valencia. Tja jo je pred dvema letoma odpeljala posadka ladje, potem ko je pred alžirsko obalo obtičala brez plač in goriva. Koprskemu ladjarju Bogdanu Glavini in njegovemu podjetju Euroshipping se je takrat dokončno zalomilo in je zdrsnil v stečaj.

Za njim so ostali dolgovi; upniki so v stečajnem postopku prijavili skupaj za več kot osem milijonov evrov terjatev, od tega 3,8 milijona evrov Nova Ljubljanska banka, ki pa je potem svojo terjatev prenesla na Družbo za upravljanje terjatev bank (DUTB). Prav tako je na slabo banko prešlo tudi lastništvo nad ladjo Istra. V slabi banki so v začetku leta zatrdili, da bodo ladjo skušali čim prej prodati, a so priznali, da bo to težko. 26 let stara ladja, privezana v Valencii, je v zelo slabem stanju, rja jo je že dodobra uničila, tako predstavlja že ekološko nevarnost. Pristaniške pristojbine in drugi stroški zasežene ladje v Španiji pa so že pred časom presegli 350.000 evrov.

Bogdan Glavina je poleg Istre upravljal še ladjo Padna, ki pa je obtičala v ladjedelnici v Kraljevici, ker ladjar ni imel denarja za plačilo popravila, niti za plače posadke ne. A ta ladja ni prišla v stečajno maso Euroshippinga, ker to podjetje ni bilo njen uradni registrirani lastnik. Ladjo so nato zasegle hrvaške oblasti in jo prodajale prek sodišča. V zadnjem obdobju pa je oživela pod novim lastnikom. Obnovili so jo v ladjedelnici Viktor Lenac in zdaj pluje pod imenom AV.

Davkoplačevalci, to je poslovna skrivnost

Zdaj pa se je našlo omenjeno podjetje Alexander Navigation, ki je soglašalo, da prevzame ladjo. “DUTB je na podlagi javno objavljenega razpisa za prodajo terjatev avgusta terjatve odstopila prevzemniku, družbi Alexander Navigation, ki je v postopku uspela z najboljšo ponudbo,” sopojasnili na slabi banki. Kupnino je podjetje poravnalo sredi avgusta, kolikšna je bila, v DUTB nočejo izdati, niti tega ne, za koliko je bila ocenjena vrednost ladje: “To je poslovna skrivnost. DUTB je po preučitvi vseh prispelih ponudb, na podlagi cenitve in ostalih okoliščin v zvezi s preostalim premoženjem stečajnega dolžnika, družbe Euroshipping v stečaju, zasledovala čim boljše poplačilo davkoplačevalskega denarja.” Davkoplačevalci, ki so pomagali sanirati slabe kredite Nove Ljubljanske banke, tudi 3,8 milijona evrov Euroshippingu, tako ne morejo izvedeti, koliko davkoplačevalskega denarja je slabi banki uspelo poplačati.

Grški Alexander Navigation

Podjetje Alexander Navigation je nov ločitveni upnik v stečajnem postopku Euroshippinga. O podjetju v javno dostopnih bazah ni veliko podatkov. Gre za podjetje, registrirano na Maršalovih otokih, njegovi lastniki Kalesya shipping pa imajo naslov v Atenah. Ni znano, zakaj je kupilo terjatve, ali se sploh ukvarja z ladjarstvom ali pa si obeta zaslužek s prodajo Istre za staro železo. A po ocenah poznavalcev ladje, obremenjene s tolikšnimi stroški, ni več mogoče unovčiti niti za staro železo.

Stečajnik pričakuje plačilo stroškov stečaja

Stečajni upravitelj Ladislav Hafner pa pričakuje, da bo Alexander Navigation plačal tudi stroške stečajnega postopka, med katere sodijo tudi omenjene pristojbine v Valencii za čas priveza in zasega ladje.

Bogdan Glavina pravi, da bi bilo zanj olajšanje, če bi se stečajni postopek njegovega Euroshippinga res kmalu končal. “A vseeno bi se lahko končalo tudi bistveno bolje. Če bi takrat, ko se je zapletlo v Alžiriji, banke omogočile vsaj 50.000 evrov posojila, bi lahko z ladjo prišli v Koper in tukaj dosti laže reševali zadeve,” vztraja Glavina, ki je bil zaradi Euroshippinga tudi v osebnem stečaju. Za posojila podjetja je dal tudi velika osebna poroštva. Za družbo Alexander Navigation še ni slišal.

KATJA GLEŠČIČ


Najbolj brano