Čez zaprt most gre lahko 30 ton soli, pešci pa ne

Most na poti v Sečoveljske soline prenese 30-tonske tovornjake, njegovi temelji so v dobrem stanju. Tak je izid preskusov, ki ji jih je opravil Zavod za gradbeništvo Slovenije, ki izdaja certifikate za gradbene objekte. Tovornjaki s soljo zato od včeraj spet vozijo čez most, ki ga je gradbena inšpekcija 20. januarja zaprla, ker naj bi bil nevaren.

Lesena brv ob spornem mostu v soline je skoraj dokončana, čez most pa od včeraj lahko spet vozijo sol.  Foto: Helena Race
Lesena brv ob spornem mostu v soline je skoraj dokončana, čez most pa od včeraj lahko spet vozijo sol.  Foto: Helena Race

SEČA > Prepoved uporabe mostu, ki jo je odredila gradbena inšpekcija, sicer še vedno velja, a je prevoz soli čez most dovolil rudarski kontrolor, ki bdi nad proizvodnjo soli v Sečoveljskih solinah, je včeraj povedal vodja Krajinskega parka Sečoveljske soline Andrej Sovinc.

Dve poročili Zavoda za gradbeništvo Slovenije sta pokazali, da mostu ne grozi, da bi se porušil že pod težo pešca. Nasprotno, prenese lahko celo težo triosnih tovornjakov s 30 tonami obtežitve. To poročilo ima žig in certifikat in velja dve leti, pravi Sovinc. Drugo poročilo pa pravi, da so v dobrem stanju tudi temelji oziroma stebri mostu. “Preveriti smo želeli, ali bi morali ob sanaciji zamenjati tudi temelje mostu. Kot kaže, nam tega ne bi bilo treba storiti in bi most lahko postavili na obstoječe stebre. Vseeno bomo to preverili s še eno študijo,” napoveduje Sovinc.

Gradbena inšpekcija je pred dobrim mesecem most zaprla na podlagi ogleda in ocene, da je dotrajan in nevaren. Ta odločba zdaj še vedno velja - kljub strokovnim preskusom z obtežitvijo in pregledom materiala in kljub dvema pritožbama, ki so jih poslali iz solin. Najprej so se pritožili nad ukazom, da morajo takoj začeti obnavljati most. “Hoteli smo odlog, da se pripravimo na obnovo in pripravimo dokumentacijo. A je inšpekcija to že zavrnila,” pravi Sovinc. Poslali pa so ji tudi poročila Zavoda za gradbeništvo, na kar pa še niso prejeli odgovora. A v solinah menijo, da ni več razloga, da bi odločba obveljala, zato pričakujejo, da jo bo gradbena inšpekcija razveljavila.

Imajo pa že v rokah dopis rudarskega inšpektorja, ki ugotavlja, da podjetje Soline - pridelava soli brez mostu ne more delovati. Zato je dovolil uporabo mostu za potrebe solinarske dejavnosti (ne pa tudi za obiskovalce solin, pešce in kolesarje).

Od včeraj tako sol spet vozijo čez most in jim je ni treba več z ladjo tovoriti do portoroških skladišč.

Medtem pa zraven spornega mostu gradijo leseno brv. Na vprašanje, ali je to sploh še smiselno, Sovinc odgovarja, da jo bodo v vsakem primeru potrebovali med obnovo mostu. Negotovo pa je še, kdaj se je bodo lotili - ali takoj ali bodo počakali jesen, ko zaključijo sezono pobiranja soli.

HELENA RACE


Najbolj brano