Drugi tir v konkurenci 700 projektov

Drugi tir je na odprtem razpisu za evropski denar CEF v Bruslju v konkurenci več kot 700 drugih projektov, ki skupaj prosijo za precej več denarja, kot ga je na voljo, pravi evropska komisarka za transport Violeta Bulc. Kdaj bodo v Bruslju naredili prvo sito, še ni natančno znano.

Tudi na proslavi je minister Gašperšič povedal, da je drugi tir nujen in da se zaveda strateškega pomena logistike za našo državo. Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Tudi na proslavi je minister Gašperšič povedal, da je drugi tir nujen in da se zaveda strateškega pomena logistike za našo državo. Foto: Zdravko Primožič/Fpa

PORTOROŽ > Slovenija in vsa severnojadranska pristanišča igrajo čedalje pomembnejšo vlogo v Evropi, saj se prometne poti s severa Evrope pomikajo v srednjo Evropo - tam je novo evropsko industrijsko težišče. Pot z Daljnega vzhoda v srednjo Evropo pa je najbližja prek jadranskih pristanišč. “EU želi okrepiti poti do industrializirane srednje Evrope in je zato transportni koridor sever-jug med devetimi najpomembnejšimi evropskimi koridorji,” je poudarila Violeta Bulc, ki je bila osrednja gostja praznovanja dneva pomorstva v Portorožu.

Na vprašanje, ali drugi tir vidi med projekti, ki bi lahko našli prostor v 300 milijard evrov Junckerjevem investicijskem paketu za zagon evropskega gospodarstva, pa je poudarila, da je paket namenjen iskanju zasebnih investitorjev. “Če bi v Sloveniji vsi, ki si želijo drugega tira, stopili skupaj, bi gotovo našli rešitev zanj,” je še dejala.

Da je drugi tir nujen in da se zaveda strateškega pomena logistike za našo državo, je na proslavi povedal tudi minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Osrednjo pozornost pa je namenil uredbi o pooblastilih pomorščakov, ki jo je ministrstvo sprejelo konec lanskega leta. “Za pomorske nesreče je največkrat kriv ravno človeški faktor. Kakovostno izobraževanje pomorščakov je izredno pomembno za vsako pomorsko državo,” je med drugim poudaril Gašperšič. Okrcal je medije, ki so po njegovih besedah netočno pisali o uredbi, ki da ne prinaša posebnih vsebinskih novosti. Prav v PN smo večkrat opozorili, da po novi uredbi za poveljnika ladje in poveljnika stroja ni več pogoj končana visokošolska izobrazba, ampak je dovolj že katerakoli srednja šola, ter da to nižanje minimalnih standardov nevarno in pomeni slabšanje kakovosti izobraževanja pomorščakov.

KG


Najbolj brano