Avtoprevozniki zaradi luške pristojbine pisali Evropski komisiji

Koprska obrtno-podjetniška zbornica in Avtoprevozniška zbornica Slovenije sta Evropsko komisijo z dopisom opozorila na po njunem mnenju nezakonito pobiranje "takse" avtoprevoznikom za vstop na območje koprskega pristanišča. V Luki Koper opozarjajo, da avtoprevozniki s pristojbinami plačujejo uporabo cestišč, ki jih Luka vzdržuje na svoje stroške.

Koprska obrtno-podjetniška zbornica in Avtoprevozniška 
zbornica Slovenije sta Evropsko komisijo z dopisom opozorila na po njunem mnenju nezakonito pobiranje "takse" 
avtoprevoznikom za vstop na območje koprskega pristanišča.  Foto: Jaka Jeraša
Koprska obrtno-podjetniška zbornica in Avtoprevozniška zbornica Slovenije sta Evropsko komisijo z dopisom opozorila na po njunem mnenju nezakonito pobiranje "takse" avtoprevoznikom za vstop na območje koprskega pristanišča.  Foto: Jaka Jeraša

KOPER > S tem, ko Luka Koper zaračunava pristojbino oziroma takso, si posredno izboljšuje ekonomski položaj v odnosu do vseh drugih evropskih pristanišč, ki take pristojbine ne zaračunavajo, so prejšnji teden na svoji spletni strani zapisali v koprski območni obrtno-podjetniški zbornici.

V Luki Koper so pojasnili, da gre pri cestnih pristojbinah za plačilo uporabe cestišč in ostalih manipulativnih površin, ki jih na svoje stroške gradi in vzdržuje družba Luka Koper. Koncesijska pogodba namreč določa površine, namenjene javnemu prometu, kot so glavne vpadnice in pomoli, ki jih Luka Koper kot koncesionar vzdržuje iz ladijskih pristojbin. Vse ostale površine pa so v izključno breme Luke. Kot dodajajo, je pravno podlago za obračunavanje pristojbine že leta 2006 potrdila tudi pravna služba ministrstva za infrastrukturo. Ob tem kot netočne zavračajo trditve, da je koprsko pristanišče edino v EU, kjer je potrebno za vstop plačati. Podoben režim namreč poznajo tudi v pristanišču na Reki.

"Po našem prepričanju je zaračunavanje v nasprotju s temeljnimi načeli EU, predvsem načela prostega pretoka blaga in poštene medsebojne konkurence," so še poudarili.

Evropski komisiji so v dopisu tako predlagali, da zadevo vzame v reševanje, ugotovi kršitve načel EU na škodo avtoprevoznikov, ki v mednarodnem tovornem pristanišču Koper opravljajo gospodarsko dejavnost, ugotovi diskriminatorno obravnavanje avtoprevoznikov v tem pristanišču v primerjavi s sosednjimi pristanišči ter izkoriščanje monopolnega položaja upravljavca koprskega pristanišča, državo Slovenijo pa opozori na kršitve ter ji naloži, da jih odpravi.

V dopisu, ki je prav tako dostopno na spletni strani območne zbornice, med drugim navajajo, da je Koper edino pristanišče v EU, kjer se avtoprevoznikom, ki opravljajo gospodarsko dejavnost, za vstop v pristanišče zaračunava dajatev. Prav tako po njihovem mnenju niso jasne podlage za izračun višine take dajatve, prav tako pa naj ne bi bilo zakonske podlage za to, da bi bila Luka Koper kot upravljalec pristanišča upravičena zaračunavati cestno pristojbino avtoprevoznikom.

STA


Najbolj brano