“Vozimo pet, šest ur brez počitka”

Avtobus, ki je v sredo zgorel na postaji na Cesti na Markovec, je imel prevoženih že skoraj milijon kilometrov, star pa je bil enajst let. Iz delavnice, kjer so ga prebarvali, je prišel le malo pred nesrečo, prevozil je še pet kilometrov in končal v plamenih. Vozniki mestnega avtobusnega prometa ob tem opozarjajo, da se je to zgodilo tudi zato, ker so nove linije in urniki nevzdržni, delavci preobremenjeni, dvanajst novih avtobusov pa premalo.

Avtobus je zagorel malo po 16. uri, požar se je razširil iz njegovega zadnjega dela, kjer je motor. Zaradi nesreče in gašenja je bila Cesta na Markovec zaprta, promet so spet sprostili šele po 21. uri.    Foto: Zdravko Primožič/Fpa
Avtobus je zagorel malo po 16. uri, požar se je razširil iz njegovega zadnjega dela, kjer je motor. Zaradi nesreče in gašenja je bila Cesta na Markovec zaprta, promet so spet sprostili šele po 21. uri.  Foto: Zdravko Primožič/Fpa

KOPER > Nova koncesijska pogodba za zagotavljanje mestnih avtobusnih prevozov, ki sta jo sklenili Mestna občine Koper in podjetja Arriva Dolenjska in Primorska, je začela veljati pred dobrim tednom dni. Takrat je po koprskih ulicah začelo voziti dvanajst novih rdečih avtobusov. Njihove vožnje so pogostejše, linije nekoliko spremenjene, potniki so večinoma zadovoljni.

“Vozimo pet, šest ur brez postanka”

Na drugi strani pa vozniki opozarjajo, da gre za balon, ki je tik pred tem, da poči. Puščati je začel že v sredo, ko je zagorel avtobus. “Rekli so, da naj bi to bil testni avtobus. A to so neumnosti. Z njim so želeli prikriti napake, ki so jih naredili v ponudbi, ki so jo dali občini. V delavnici so avtobus prebarvali in mislili, da ne bo nihče opazil, da je star. A na njihovo nesrečo je zagorel prvi dan, ko je bil spet na cesti, in je prevozil le pet kilometrov, bil pa je še poln hlapov od barvanja,” pravijo vozniki. Na cesto naj bi ga Arriva poslala, ker dvanajst avtobusov za zagotavljanje prevozov na vseh linijah ob vseh predvidenih urah ni dovolj. Potrebovali bi jih vsaj 15, menijo vozniki, ki ne želijo biti imenovani, saj se bojijo za svoje službe.

A bojijo se tudi za varnost svojih potnikov, saj od uvedbe novih urnikov nimajo več časa za počitek in so po skoraj 200 kilometrih vožnje po mestnih ulicah, krožiščih, v gostem prometu, ob pločnikih in prehodih za pešce hudo utrujeni. “Vozimo tudi po pet ali šest ur brez postanka, šele nato imamo eno uro pavze. Na papir nam sicer napišejo, da imamo tu pa tam dve, tri ali pet minut odmora, a dejansko si ga ne moremo vzeti, saj ne utegnemo voziti po urniku. Namesto da bi skočili na stranišče, lovimo zamude,” opisujejo svoj delovnik. Ker nekateri avtobusi začnejo voziti že ob 5. zjutraj, končajo pa ob 23. uri ali še pozneje, jih niti oprati ne utegnejo, kaj šele preveriti, ali je z njimi vse v redu, dodajajo.

Skupaj s potniki so preverjali konfiguracijo terena

Z novimi avtobusi so sicer izredno zadovoljni in jih označujejo za fenomenalne, a užitek pri vožnji jim grenijo delovne razmere. “Na zunaj je vse lepo, a vozimo kot nori, zdi se mi, da bomo čez mesec ali dva že vsi na bolniški. Kdor se je z občino dogovoril za pogodbo, ki je predvidevala tak sistem voženj, je šel na kolena, samo da ne bi izgubil posla,” je slišati očitke voznikov.

Vprašanje o tem smo poslali tudi družbi Arriva Dolenjka in Primorska, a nam nanj niso odgovorili. Zapisali so le, da je varnost potnikov na prvem mestu in da bodo požar avtobusa preiskali z največjo odgovornostjo.

“Vozilo je opravljalo testno vožnjo in ni del voznega parka mestnega prometa Koper. Namenjeno je rezervi, s katero bi v primeru servisa, zamenjave gum ali tehničnega pregleda drugih avtobusov zagotovili nemoten prevoz potnikov. Ugotoviti smo želeli, ali je vozilo primerno glede na konfiguracijo terena,” še trdijo v Arrivi Dolenjska in Primorska. Zakaj so bili med testno vožnjo v avtobusu potniki, ki so se na srečo vsi rešili nepoškodovani, ko so izstopili na postaji pri Semedelskih razgledih, pa niso pojasnili.

HELENA RACE


Najbolj brano