Železnica mora postati sodobna (foto)

“Tako kot smo se pred 15 leti odločili, da je treba investirati v avtoceste, je treba zdaj investirati v železniško infrastrukturo,” je predsednik republike Borut Pahor med drugim poudaril na slovesnosti ob 110. obletnici Bohinjske proge.

Borut Pahor se je s spremstvom v Solkan pripeljal z muzejskim vlakom z Mosta na Soči, ki se je ustavil na solkanskem mostu. Foto: Leo Caharija
Borut Pahor se je s spremstvom v Solkan pripeljal z muzejskim vlakom z Mosta na Soči, ki se je ustavil na solkanskem mostu. Foto: Leo Caharija

SOLKAN > Pred 110 leti zgrajena Bohinjska progi je po besedah Matjaža Marušiča iz Društva za bohinjsko-goriško progo speča Trnuljčica, ki bi jo bilo treba obuditi, saj skriva več presežnikov: naravnih lepot, ki jo obdajajo, so na njej v Bači pri Modreju najvišji železniški most v Sloveniji, najdaljši slovenski predor med Podbrdom in Bohinjsko Bistrico in solkanski most kot največji železniški kamniti most na svetu. Skupaj s petimi galerijami in kar 65 mostovi so vse znamenitosti vpisane na poskusni seznam svetovne dediščine Unesco, proga pa je uvrščena na kar nekaj seznamov sezname najzanimivejših in najlepših prog v Evropi.

110. obletnica solkanskega mostu in Bohinjske železniške proge je zato bila ne le priložnost za pogled v preteklost, pač pa predvsem v prihodnost. To je na prireditvi Od železne ceste v Solkanu poudaril tudi predsednik republike Borut Pahor: “Vse razloge imamo, da gledamo na to dolgo zgodovino z osuplostjo in razumemo, da je železnica v tistem času pomenila napredek. Železnica, zlasti moderna, ne samo turistična, muzejska, pa pomeni napredek tudi v prihodnosti. O tem ni nobenega dvoma, tako z ekološkega kot ekonomskega in drugih vidikov.” Zato je pozval, da se glede modernizacije železniškega omrežja ne sme popustiti: “Tako kot smo se pred 15 leti odločili, da bomo investirali v avtoceste, je treba zdaj investirati v železniško infrastrukturo.” Ob tem je dodal, da pri tem ne gre le za drugi tir.

Pahor se je s spremstvom v Solkan pripeljal z muzejskim vlakom z Mosta na Soči, ki se je ustavil na solkanskem mostu. Tam so mojstri iz akrobatske skupine Dunkin Devils izvedli atraktivno točko s košarkarskim zabijanjem na vagonu.

Ob tej priložnosti so namenu predali novo železniško postajališče v Solkanu, ki je potnikom, tudi slepim in slabovidnim, bolj prijazno opremljeno. “To bo dodatna točka, ki bo obogatila ponudbo tega konca in eno najlepših kolesarskih poti, ki vodi ob železnici ob Soči. To progo bomo v prihodnjih letih povezali z mostom pri kajakaškemu centru, kjer imamo že gradbeno dovoljenje, in navezali kolesarske poti vse do Trga Evrope in sosednje Italije in s tem skušali še obogatiti turistično ponudbo,” je dejal novogoriški župan Matej Arčon. MM


Najbolj brano