Že opozorila bi morda zalegla

Sodeč po zagotovilih mestnih redarjev se je število prekrškov zaradi napačnega parkiranja v Novi Gorici odločno zmanjšalo. Lani so namreč izdali le 791 plačilnih nalogov. Kljub temu pa je vse bolj slišati opozorila, da bi morali odločno narediti red na črnih točkah, na primer Rejčevi in Delpinovi ulici, kjer vlada parkirni “teksas”. Vesna Mikuž, direktorica mestne uprave, ki vodi tudi medobčinsko upravo, se s tem strinja.

Ena od črnih točk v mestu je Delpinova ulica pri igralnici Park. Avtomobili so tam nagneteni, kljub znaku prepovedi je nepravilno parkiranje nekaj povsem običajnega.  Foto: Mitja Marussig
Ena od črnih točk v mestu je Delpinova ulica pri igralnici Park. Avtomobili so tam nagneteni, kljub znaku prepovedi je nepravilno parkiranje nekaj povsem običajnega.  Foto: Mitja Marussig

NOVA GORICA > “Občutek imam, da se pristojni ne zaveda pomena redarske službe pri zagotavljanju varnosti in splošne kakovosti bivanja v mestni občini. V občini znotraj posameznih krajevnih skupnosti opažamo nedoslednost redarskih služb pri zagotavljanju vsesplošne varnosti. Na več mestih redarska služba dopušča nedovoljeno parkiranje, čeprav je to z ustrezno signalizacijo izrecno prepovedano,” je nedavno, na primer, med drugim opozoril svetnik županove liste Uroš Komel, ki je med drugim predlagal nakup mobilnega radarja in zaposlitev vsaj dveh dodatnih redarjev.

Manj kazni, manj tudi kršiteljev?

“Pomena redarske službe pri zagotavljanju varnosti se zagotovo zavedamo, zavedati pa se je potrebno tudi danosti oziroma proračunskih omejitev v zvezi z izvajanjem našega dela,” odgovarja direktorica novogoriške občinske uprave Vesna Mikuž, ki začasno vodi tudi medobčinsko upravo občin Nova Gorica in Brda. Strinja pa se, da je redarjev premalo. Čeprav se je z ustanovitvijo medobčinske uprave obseg dela povečal, saj en redar enkrat na teden dela v Brdih, niso dodatno zaposlovali. In to se pozna. “Resno smo razmišljali, da bi letos zaposlili redarja pripravnika. Vedno pa se pojavi vprašanje denarja,” pravi Mikuževa.

Sodeč po podatkih redarske službe, je težav zaradi nepravilnega parkiranja v mestu občutno manj. Lani so namreč v Novi Gorici izdali 791 plačilnih nalogov. Upoštevajoč, da je delovnih dni v letu 260, so torej oglobili v povprečju tri kršitelje na dan. Bistveno manj kot v letih pred tem. Leta 2013 so izdali 1344, še leto pred tem pa 1706 glob. Število kršitev se je zmanjšalo, ljudje so bolj previdni, drastičen upad glob pojasnjuje vodja redarstva Vojko Turk.

Črne točke ostajajo

Ob magistrali, kjer so redarji najbolj opazni, verjetno res, zato pa kritični točki ostajata Rejčeva in Delpinova ulica, kjer je stanje že leta in leta komaj obvladljivo. Nedvoumne prometne znake, ki prepovedujejo parkiranje in ustavljanje in označbe parkirnih mest za taksije upošteva komaj kdo, redarjev pa tam skoraj ni na spregled. “V Novi Gorici je že dolgo uveljavljena milejša oblika nadzora mirujočega prometa, v nasprotju z, na primer, Koprom ali Ljubljano, kjer je kaznovanje zelo striktno,” komentira Mikuževa, ki se strinja, da sta Rejčeva in Delpinova problematični. “Idej, kako tam odpraviti težave je bilo že veliko, od enosmerne ulice do modrih con, parkirnih mest ob cestišču, odpiranje parkirišča Hita za javnost in podobno,” niza, kaj vse je bilo “na mizi” v zadnjih dveh desetletjih. A se ni nič od tega uveljavilo.

Na mestni občini se pripravlja tudi prometni načrt, v okviru katerega naj bi opredelili tudi ukrepe na tem področju. Mikuževa opozarja, da je treba, predvsem v bližini šol, vzpostaviti cone, kjer je največja dovoljena hitrost 30 kilometrov na uro. “Hud problem so tudi neosvetljeni prehodi za pešce,” pravi. Popisali so vse, ki so nevarni, kdaj bodo začeli urejati stvari, pa še ni jasno. Problem je vedno - denar.

Bodo začeli vsaj z opozorili?

Občina bi se lahko odločila, da naenkrat striktno udari počez s kaznimi, a bi zagotovo nastal hud revolt. Tudi situacije so specifične. Na Cankarjevi ulici in Ulici XXX. divizije, na primer, ki sta izrazito bivalni naselji, je odločno premalo parkirnih mest, parkirišče je čez dan nabito polno za nebotičnikom pa še kje. “Zadeve so v mestu večplastne,” meni predsednik KS Nova Gorica Gregor Humar. Avtomobilov je preveč, ljudje pa jih prepogosto uporabljajo za vožnje po mestu, ko bi lahko šli peš. Zato jih je treba “vzgojiti”, pravi. “Ni smisel kaznovanje, pač pa, da se vzpostavi red,” meni in dodaja, naj bo kazen zadnja možnost. “Najprej bi bilo treba kršitelje opozoriti, šele nato kaznovati,” predlaga in meni, da bi red naredili tudi z več obhodi redarjev. Najprej bi prekrškarje opominjali, šele nato kaznovali, se strinja tudi Mikuževa. Tak sistem so ubrali v Šempetru in je že obrodil rezultate.

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano