Z Nemci imajo veliko skupnega

Potem ko je minuli teden konzorcij prodajalcev skoraj 54-odstotni delež v Letriki prodal nemški skupini Mahle, so danes v Letriki ocenili, da imajo z Mahlejem podobne strategije, proizvodna programa pa da se dopolnjujeta. To je po mnenju slovenske družbe odlična osnova za iskanje sinergij in zagotavljanje konkurenčnih prednosti.

 Foto: Leo Caharija
Foto: Leo Caharija

ŠEMPETER PRI GORICI > Obe skupini imata podobne strategije, med katerimi so v Letriki izpostavili usmerjenost v e-mobilnost in zelene tehnologije. "To pomeni, da bomo strateške cilje lahko izvedli v skladu z zastavljenimi smernicami in jih celo presegli," so prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočili iz Letrike.

Skupini se po pojasnilih Letrike dopolnjujeta na globalni ravni tako pri proizvodnih kot pri trgovskih družbah, iz česar izhaja možnost uspešnega razvoja na vseh obstoječih lokacijah Letrike.

"Družba Mahle goji visoke standarde družbene odgovornosti in partnerskih odnosov z zaposlenimi in sindikati, kar vseskozi podpira tudi Letrika, saj je to ključen pogoj za dolgoročno uspešno prihodnost podjetja," so poudarili.

Dodali so, da obe skupini poudarjata "pomen povezovanja z lokalnim okoljem, tako z institucijami znanja in razvojnimi dobavitelji kot tudi z lokalno skupnostjo, kjer bo med drugim več priložnosti tudi pri zaposlovanju visoko usposobljenih zaposlenih in odpiranju delovnih mest z veliko dodano vrednostjo".

Konzorcij prodajalcev, Modra zavarovalnica, Nova Ljubljanska banka, Slovenski državni holding, Družba za upravljanje terjatev bank kot zastavna upnica, Triglav skladi in Alpen Invest (nekdanji NFD), je skoraj 54-odstotni delež v Letriki nemški skupini Mahle prodal v petek. Nemci so za delnico odšteli 67,10 evra in tako za nekaj več kot polovico Letrike odšteli 58,3 milijona evrov.

Kot so pojasnili v Letriki, bo prenos delnic na novega imetnika, skupaj s plačilom kupnine, izveden po izpolnitvi določenih odložnih pogojev. Mahle pričakuje, da se bo celoten postopek zaključil v drugi polovici leta 2014.

Skupina Letrika je v prvem četrtletju ustvarila 62,2 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je 4,1 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Družba Letrika pa jih je zvišala za 10 odstotkov na 50,6 milijona evrov. Skupina je ustvarila 3,2 milijona evrov čistega dobička, Letrika pa 2,5 milijona evrov.

Mahle je prisoten na vseh svetovnih trgih, zaposluje približno 65.000 ljudi na 140 proizvodnih lokacijah in za letos načrtuje 10 milijard evrov prodaje.

Letrika v zadnjih letih stalno beleži rast prihodkov, v zadnjih treh letih je ta v povprečju znašala 6,4 odstotka. Lani so sicer prihodki stagnirali, a so v družbi nedavno poudarili, da so se razmere na avtomobilskem trgu v drugi polovici lanskega leta začele izboljševati.

Skupina Letrika je lani ob skoraj 243 milijonih evrov prihodkov od prodaje pridelala 10,2 milijona evrov čistega dobička in ga tako glede na 2012 povečala za 6,5-krat. Matična družba je medtem ustvarila 8,1 milijona evrov čistega dobička, kar je 3,7-krat več kot v 2012.

Letrika je pomemben slovenski izvoznik, izvozi pa kar 97 odstotkov vsega, kar proizvede. Konec marca je bilo v skupini zaposlenih 2490 ljudi, v matični Letriki pa 1536.

STA


Najbolj brano