Z Idrijo pred ustavno sodišče tudi ostale prizadete občine

Skoraj polno sklepčni so svetniki na sredini večerni izredni seji sveta občine pooblastili župana Bojana Severja za vložitev ustavne pritožbe proti pravilniku o izpitnih centrih za opravljanje vozniških izpitov. Kaže, da se bodo pritožbi pridružile tudi ostale prizadete občine.

  Miniaturno krožišče, ki je po pravilniku nujno, so si Idrijčani 
uredili sami, ker jim ga država na svojih cestah noče. 
Zahtevana avtocesta pa je vendarle prevelik zalogaj. Foto: Saša Dragoš
Miniaturno krožišče, ki je po pravilniku nujno, so si Idrijčani uredili sami, ker jim ga država na svojih cestah noče. Zahtevana avtocesta pa je vendarle prevelik zalogaj. Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > “Pravilnik, s katerim smo ostali brez izpitnega centra za opravljanje vozniških izpitov in še nesprejete dopolnitve, so diskriminirajoče in namenjen zgolj centralizaciji v prid velikim šolam,” so drug za drugim na izredni seji ponavljali svetniki. Župan Bojan Sever je dobil polno podporo za vložitev ustavne pritožbe na pravilnik, ki je tukajšnje avtošole v letu dni spravil na kolena in vsem, ki so opravili izpit v razredčenih pooblaščenih centrih, skoraj podvojil stroške.

Pogrešani argumenti

“Idrijske avtošole so v letu dnu zabeležile katastrofalen 80-odstotni upad kandidatov,” je povedal podžupan Bojan Režun. Skupaj s prizadetimi občinami je leto dni s predlagatelji in predstavniki pristojnih ministrstev bil vojno za vrnitev centrov vsem, ki so jim bili odvzeti.

“Zgodilo pa se ni nič. Pravzaprav so nam vedno, ko smo zagnali vik in krik in so nas podprli mediji, obljubili spremembe. Izcimil pa se je še nesprejeti pravilnik, ki ne rešuje ničesar. Analize kažejo, da imamo dobre voznike. Znano pa je tudi, da so prav avtoceste, ki jih zahtevajo, za vožnjo veliko varnejše kot so naši hribi. Predlagatelji pa so šli v spremembe brez analiz,” je nadaljeval Režun in v šali pristavil, da vsaj eno zahtevano lokalno krožišče Idrija ima. Na državnih cestah si ga še ni uspela priprosjačiti.

Tudi župan Sever je usposobljenost idrijskih voznikov utemeljeval s podpovprečnim številom nesreč, v katerih so udeleženi ali jih povzročijo. “Statistika žal kaže, da so po tem elementu najslabši vozniki iz največjih mest,” je dodal.

“Pravilnik pomeni veliko socialno diskriminacijo. Mi nimamo urejenih javnih prevozov kot po večjih mestih in smo življenjsko vezani na avtomobile. Argumente smo predstavili, naj jih še predlagatelji, če jih imajo,” je zahteva Majda Troha (SD).

Idrijčane na avtoceste, voznike iz nižin pa na hribovske ceste

Milovana Lukan (SMC) se je zavzela za recipročnost. “Idrijski učitelji bodo naše kandidate peljali na avtoceste in v velika krožišča. Ljubljanske učitelje pa je potrebno obvezati, da bodo svoje kandidate pripeljali na naše hribovske ceste. Denimo proti Vojskemu, da se bodo naučili vzpenjati po ovinkih in ozkem cestišču brez sredinske črte,” je predlagala. “Obvezno sredi dneva, ko tovorna vozila odvažajo po žledi pospravljeni les in srečevanje z njimi zahteva resnično mojstrstvo voznikov,” je dodal Branko Lapajne (SD). O diskriminaciji so govorili vsi svetniki in pristavljali, da ni nobeno naključje, da je med deseterico najboljših rally voznikov v državi večina Idrijčanov.

“Ne upam vam zagotoviti, da nam bodo ustavni sodniki prisluhnili. Argumentov za diskriminirajoči pravilnik ni, a je želja za centralizacijo očitno zelo močna. Ne razumem, zakaj se nihče ne potrudi z analizo in zato tudi niti slutim ne, čemu bodo dali ustavni sodniki prednost,” je župan svetnike posvaril, naj ne pričakujejo preveč.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano