Vsak dan bodo izdelali eno panthero

Na goriškem letališču so začeli pripravljati gradbišče za novo Pipistrelovo proizvodno halo. Ko bo zgrajena, bo približno 200 zaposlenih v njej v povprečju izdelalo eno štirisedežno letalo panthera na dan.

Novo Pipistrelovo proizvodno halo  bodo končali do konca leta, v njej pa bo 200 zaposlenih  Foto: Leo Caharija
Novo Pipistrelovo proizvodno halo bodo končali do konca leta, v njej pa bo 200 zaposlenih  Foto: Leo Caharija

AJDOVŠČINA, GORICA >Po zamiku zaradi odstranjevanja neeksplodiranih ubojnih sredstev in večje količine odpadnega azbesta je zdaj vse nared za začetek gradnje. “S prvimi deli so na gradbišču nove hale v italijanski Gorici začeli v ponedeljek, najprej seveda z organizacijo gradbišča in dostopa. V torek je dela nekoliko upočasnilo slabo vreme, prve delovne barake oziroma kontejnerji pa že stojijo,” so včeraj povedali v ajdovskem Pipistrelu.

Zamik del jih je stal dodatnih 600.000 evrov

Že konec aprila so ocenili, da je odstranjevanje granat iz prve svetovne vojne in odpadnega azbesta gradnjo zamaknilo za več kot leto in pol, naložbo pa podražilo za približno 600.000 evrov.

Ko so pred kratkim dobili še zadnji potreben dokument - dovoljenje za dostop delovnih strojev z regionalne ceste na gradbišče -, se jim je končno prižgala zelena luč za postavitev 10.000 kvadratnih metrov velike proizvodne hale.

Osem milijonov evrov vredna naložba je razdeljena v dve fazi. V prvi fazi, vredni pet milijonov evrov, bodo zgradili 6000 kvadratnih metrov proizvodnih prostorov za novo štirisedežno letalo panthera.

Po načrtih naj bi to fazo sklenili do konca letošnjega leta. Drugi del hale, ki bo služil kot hangar in servisno območje, pa bodo končali v prihodnjih letih.

Letala iz Gorice do kupcev v ZDA

Ko bo proizvodna hala končana, bo v njej zaposlitev dobilo približno 200 ljudi, ki bodo v povprečju izdelali eno letalo na dan; predvsem model panthera, s proizvodnjo katerega nameravajo začeti leta 2016, pa tudi celoten program letal za ZDA, česar v Sloveniji ne morejo. To je bil tudi glavni razlog za selitev onkraj meje. Slovenija namreč nima podpisanega bilateralnega sporazuma o varnosti letalskega prometa z ZDA.

V družbi Pipistrel so za ta namen že pred štirimi leti ustanovili hčerinsko družbo Pipistrel LSA s sedežem v Gorici, da bi lahko svoja letala izvažali tudi neposredno v Ameriko.

NACE NOVAK


Najbolj brano