Več in boljša ponudba, predvsem pa sodelovanje

Javni zavod za turizem Trg Vipava v sedanji obliki deluje eno leto, razvil pa se je iz Centra za razvoj podeželja, ki so ga v Vipavi ustanovili pred desetimi leti. A med domačini je slišati pripombe, da so rezultati zavoda glede na vložek občinskega denarja premajhni in da razvoj turizma v občini poteka prepočasi.

Vino mora biti ena od zgodb vipavskega turizma.
Vino mora biti ena od zgodb vipavskega turizma. 

VIPAVA > Javni zavod pod eno streho združuje dejavnost zavoda, TIC in Vinoteke Vipava, povezoval naj bi ponudnike in skrbel za razvoj turizma v vipavski občini. Občina letno za njegovo delovanje nameni približno 70.000 evrov, dobra polovica denarja gre za plače dveh zaposlenih. Ali je vložek občine dovolj velik, premajhen ali previsok, je na tapeti že ves čas delovanja zavoda. Prav tako pripombe, da bi moral zavod večji del prihodka ustvariti iz tržnih dejavnosti, predvsem pa, da bi moral biti učinek večji.

Doma kritike, zunaj pohvale

“Zavod si del prihodka že zdaj ustvarja na trgu in je eden redkih, ki za toliko občinskega denarja in s tako kadrovsko zasedbo toliko naredi. Zanimivo je, da nas v drugih okoljih predstavljajo kot primer dobre prakse, doma pa dobivamo kritike. A nihče ne pride k nam in ne vpraša, kaj točno delamo in kako. Kot uradni zavod imamo uradne informacije, delamo z gosti, ponudniki, gostinci. V desetih letih se je pri nas ustavilo 100.000 obiskovalcev,“ na očitke odgovarja direktorica zavoda Urška Grmek. Dodaja, da je TRG Vipava sodeloval ali vodil številne projekte iz programa LEADER, pripravili so delavnice, zasnovali blagovno znamko Izvirna Vipavska, vzpostavili novo spletno stran, izdali promocijske brošure, posneli film, … “Za promocijo turistične ponudbe skrbimo na sejmih in na različnih promocijskih dogodkih doma in v tujini ter s pomočjo sodobnih tehnologij.”

Med razpravami o razvoju turizma v občini se v občini rojevajo različne ideje, kako naprej.

Zasebna pobuda bi izboljšala delo

Domačinka, podjetnica Nataša Nardin, je občinskim odborom in svetnikom predstavila pobudo za preoblikovanje javnega v zasebni zavod. Prepričana je, da bi tako zagotovili učinkovitejše delovanje, večje možnosti pridobivanja denarja in oblikovanja ter trženja lastnih produktov. “Zasebni zavod, v katerega bi poleg občine vstopali tudi zasebniki, bi občino hkrati tudi razbremenil odgovornosti za njegovo delovanje,” pojasnjuje Nardinova.

Po njeni oceni bi moral zavod pripraviti strategijo razvoja turizma v občini do leta 2020, vzpostaviti aktivno mrežo ponudnikov turističnih storitev, učinkovito informiranje, izboljšati promocijo, vzgajati in izobraževati za turizem. “Zdaj se v tem okolju nič ne dogaja. Nimamo turističnih produktov, s katerimi bi v občino in dolino privabili turiste. Potrebujemo kakovostne vsebine, ne samo množičnih prireditev. Imamo številne zgodbe, ki bi jih lahko predstavili skozi zgodovinski, kulturni, etnološki, verski, športni, izobraževalni in nenazadnje zabavni turizem. Nujno je povezati vse akterje. Najprej pa moramo aktivirati občane, jim povedati, da je turizem gospodarska dejavnost, ki omogoča nova delovna mesta in priložnosti,” dodaja Nardinova.

Ustanovili Zavod Vipavska dolina

Z idejo, da bi Vipavsko dolino v turističnem smislu razvili in povečali njeno prepoznavnost ter presegli togost obstoječih združenj, je skupina zanesenjakov lani ustanovila Zavod Vipavska dolina. Deluje v vipavski in ajdovski občini, skrbel naj bi za razvoj športa, kulture, podeželja in turizma. Kot pravi ustanoviteljica in direktorica zavoda Manuela Božič Badalič, obstoječe turistične organizacije delujejo zgolj lokalno in ne vidijo Vipavske doline kot celote. “V Vipavski dolini potrebujemo eno krovno turistično organizacijo. Prepričana sem, da se zadeve hitreje obrnejo, če gre za zasebno pobudo, kot če gre za podaljšano roko občinske uprave,” šeocenjuje Božič Badaličeva.

V zavodu so prepričani, da so narava, kulinarika, športne danosti, arhitektura, kultura, zgodovinske zgodbe atributi, s katerimi bi morali pritegniti še tako zahtevne turiste. “Pripraviti želimo programe z različno vsebino in ob različnih letnih časih. Turizem vidimo v tesni povezavi s športom, kulturo. Delamo konkretne načrte, da bi v dolino pripeljali goste, hkrati želimo s povezovanjem različnih ponudnikov in akterjev ustvariti priložnosti za domačine,” dodaja direktorica zavoda.

Turiste bodo vabili s prireditvami

Ekipa zanesenjakov pripravlja spletno stran v štirih jezikih z imenom Vipava Valley, na voljo bo aplikacija za pametne telefone s ponudbo vinarjev, restavracij, pohodniških in kolesarskih poti, kulturnih prireditev, načrtujejo tudi nov kamp v ajdovski občini. Obiskovalce želijo privabiti tudi z različnimi prireditvami. V Vipavski dolini bodo maja gostili srečanje lastnikov Tomosovih motorjev, junija tuje diplomate, med športnimi prireditvami napovedujejo tekmo v ameriškem nogometu med ekipama Ajdovščina Gladiators in ekipo vojakov iz ameriške baze v Avianu, med idejami sta tudi festival jote in ribičijada. Priložnosti vidijo tudi v vodenih obiskih kleti, kulinaričnih prireditvah v naravi, opazovanju divjih živali.

V občinski politiki se o aktualnih pobudah in idejah še niso izrekli. Predsednik občinskega odbora za turizem Anton Lavrenčič meni, da je vsaka pobuda dobrodošla in da čez noč ne gre pričakovati sprememb. “Stvari se razvijajo, tudi domačini so spoznali, da je turizem priložnost, ponudba se dopolnjuje. Res pa je, da nosilci dogajanja in razvoja ne morejo biti društva, potrebujemo profesionalne kadre.” Župan Ivan Princes doslej oblikovanju zasebnega zavoda ni bil naklonjen. Prihodnost razvoja turizma vidi v povezovanju z ajdovsko ter ostalimi občinami v Vipavski dolini. Župani naj bi se o tem že pogovarjali za skupno mizo.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano