V slabostih so videli izziv

Pomanjkljiva turistična infrastruktura, razdrobljena ponudba in slab pretok informacij so iz šibke točke turističnega razvoja na zgornjem Vipavskem postali izziv skupini zanesenjakov, ki se je odločila za ustanovitev agencije Wajdušna. Njen glavni cilj je povezati ponudnike na terenu in gostu omogočiti brezskrbno odkrivanje Vipavske doline.

Pot po robu Gore in slikovito Otliško okno v vabita v vseh 
letnih časih.   Foto: Alenka Tratnik
Pot po robu Gore in slikovito Otliško okno v vabita v vseh letnih časih.  Foto: Alenka Tratnik

AJDOVŠČINA > Kako povezati ponudnike, oblikovati turistične produkte ter izboljšati prepoznavnost Vipavske doline so bila v zadnjem času glavna vprašanja na temo razvoja turizma v Vipavski dolini. In medtem ko se šest občin še dogovarja o oblikovanju celostne grafične podobe in enotne blagovne znamke, s katero bi Vipavska dolina odločneje stopila na turistični zemljevid, se je v Ajdovščini razvila konkretna zasebna pobuda. Skupina zanesenjakov se je povezala v agencijo Wajdušna.

Dobrodošli u Wajdušni

Gre za tako imenovano “inbound” turistično agencijo, ki se ukvarja s privabljanjem gostov v Vipavsko dolino. Tudi z geslom Dobrodošli u Wajdušni. Kot v imenu pobudnikov pojasnjuje domačin Jani Peljhan, je njihov glavni cilj povezati številne ponudnike na enem mestu in gostom ponuditi aktivne dnevne in večdnevne izlete od Trnovsko-Nanoške planote do tržaškega zaledja, s poudarkom na spoznavanju krajev, ljudi in vinsko-kulinaričnih posebnosti Vipavske doline.

“K sodelovanju smo povabili številne uspešne vipavske vinarje, turistične kmetije in gostince, ponudnike prenočišč, turistične vodnike, tabornike, športna in kulturna društva in podporne službe. Številni med njimi so bili zaradi slabih izkušenj iz preteklosti sprva zadržani, zdaj pa se zadeve razvijajo. Eden spodbudi drugega in glas se širi. Trenutno smo povezani s približno tridesetimi ponudniki,” pravi Peljhan.

Usmerjeni so v zeleni turizem

Agencija se je osredotočila na turiste, ki želijo Vipavsko dolino odkrivati na kolesu, v zraku z jadralnimi padali ali zmaji, na pohodniških poteh, na konju … “Usmerjamo se zlasti v zeleni turizem, s čim manj bencinskimi hlapi, gostom želimo predstaviti Vipavsko dolino tako, kot jo doživljajo domačini,” pravi Peljhan. K temu sodi tudi učenje lokalnega narečja, kjer je Ajdovščina pač “Wajdušna”.

Prav zaradi pomanjkljive turistične infrastrukture in razdrobljene ponudbe so v agenciji oblikovali turistične pakete. “Gostu ni treba skrbeti, kje bo spal, kje bo lahko poskusil vipavske jedi, katere kleti so odprte, katera pot je prava. Vse je že v paketu.”

Vikend zelen gostu ponuja kolesarjenje po deželi zelena, z malico v vinogradu in postankom na domačiji, kjer bo gospodinja gosta naučila skuhati vipavsko joto. Vinske avanture vabijo v vinske hrame in k spoznavanju lokalne kulture pridelovanja vina z ekipo Winestronaut, športnim navdušencem ponujajo kombinacijo pohoda na Kovk in polet v tandemu z jadralnim padalom, preživetje v naravi, kolesarje bodo pospremili globoko v Trnovski gozd, pohodnike pa po robu Gore, med vipavske vinograde, po sledovih Teodozija, v mestne ulice in vaške gase.

“Ničesar ne izumljamo, vse to v Vipavski dolini imamo in poznamo, a doslej tega nismo znali zapakirati v zanimiv in cenovno dostopen produkt, ki bo gosta pritegnil in ga prepričal, da bo pri nas ostal dva, tri ali več dni,” še dodaja Peljhan.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano