V najboljšem primeru bodo kolesarsko pot odprli novembra

Verjetnost, da bi na kolesarsko pot med Solkanom in Plavami kmalu padla tako velika skala kot pred mesecem dni, je majhna. Da pa ne bi tvegali, bo Direkcija RS za infrastrukturo na pobočje dala postaviti dodatne varovalne mreže, kar naj bi jo stalo med 400 in 500 tisočaki. Uradno odprtje že dokončane poti se bo zato zavleklo vsaj do novembra.

Kolesarska pot je bila tik pred tem, da jo odprejo, a je nanjo 
nato treščila skala. Ker bodo nameščali dodatne varovalne 
mreže, bo zaprta vsaj do novembra.  Foto: Nace Novak
Kolesarska pot je bila tik pred tem, da jo odprejo, a je nanjo nato treščila skala. Ker bodo nameščali dodatne varovalne mreže, bo zaprta vsaj do novembra.  Foto: Nace Novak

SOLKAN > “Gre za izreden, specifičen dogodek,” je geolog Tomaž Arčon iz podjetja Geologija Idrija povedal neposredno po ogledu pobočja, s katerega je na kolesarsko pot treščila približno dva kubična metra velika skala. Geološko poročilo, ki ga je pripravil za Direkcijo RS za infrastrukturo, je to potrdilo. Da po pobočju pada kamenje, je seveda že znano, zato so pot že med gradnjo izdatno zaščitili z varovalnimi mrežami, ki zadržijo manjše kamenje ali ublažijo padec večjih. “Podajne mreže (in nosilci oziroma temeljenje nosilcev) se dimenzionirajo glede na pričakovane dogodke, niso vse mreže dimenzionirane za enako obtežbo,” pojasnjujejo na DRSI.

Dodatna zaščita za vsak primer

“Ob izjemno redkih in težko napovedljivih dogodkih se lahko večji skalni bloki kamnin sprožijo tudi z višjih delov pobočja z vrha grebena Sabotina,” so na direkciji navedli geologa, ki v poročilu ocenjuje, da je verjetnost, da se kaj takega zgodi, oziroma v primeru kolesarske poti ponovi, majhna in spada “znotraj dveh odstotkov možnosti pojavov, ki jih ni mogoče preprečiti.”

Kljub temu pa tveganje, pa čeprav še tako zanemarljivo, vendarle obstaja in popolne varnosti ni mogoče zagotoviti. Da bi kar se da zmanjšali možnost, da bi jo ob morebitnem padcu podobne ali morebiti še večje skale kdo od uporabnikov hudo skupil, so se na direkciji odločili, da bodo za vsak primer zagotovili še dodatno zaščito na sabotinskem pobočju.

Geolog Tomaž Arčon je podal izhodišča za izvedbo dodatnih varovalnih ukrepov. “Projektna dokumentacija je naročena, vendar je Direkcija še ni prejela, zato navajamo osnovne informacije, torej, da je geolog priporočil namestitev 350 metrov dodatnih varovalnih mrež, za katere ocenjujemo, da bo strošek znašal med 400.000 in 500.000 evrov,” so potrdili na direkciji, kjer so dodali še, da bodo natančni podatki znani šele, ko bo narejena projektna dokumentacija, takrat pa bo jasno tudi, kakšne vrste varovalnih mrež bo treba namestiti. Nato bodo z javnim naročilom poiskali izvajalca, ki jih bo postavil.

Pred novembrom ne bo odprtja

Ker ta še ni izbran, na direkciji ne vedo, kdaj se bodo lotili nameščanja dodatnih mrež. Zato tudi ni jasno, za koliko se bo zavleklo odprtje kolesarske poti, ki je že končana in je bila pred slabim mesecem dni tik pred tem, da dobi uporabno dovoljenje. “Ocenjujemo, da bi bila dodatna zaščita lahko izvedena do konca oktobra. Kolesarska pot bo odprta, ko bo izvedena dodatna zaščita in pridobljeno uporabno dovoljenje,” potrjujejo na DRSI. Pred novembrom torej ne bo nič ...

MITJA MARUSSIG


Najbolj brano