Dodatni pilotni steni za zaščito Rebrnic

Plazenje na območju Rebrnic že terja nove ukrepe za stabilizacijo terena in varnost objektov na najzahtevnejšem delu vipavske hitre ceste. Dars bo v kratkem objavil razpis za sidrano pilotno steno pri viaduktu Boršt 1, kjer bodo posegli tudi v konstrukcijo. Pilotno steno bodo gradili tudi na pobočju pri viaduktu Šumljak.

 Foto: STA
Foto: STA

VIPAVA > Dogaja se to, kar so že vse od umestitve trase vipavske hitre ceste napovedovali domačini in strokovnjaki. Zaradi neugodne kamninske zgradbe, nagnjenosti terena in talne vode apnenčasti pobočni grušči drsijo po podlagi. Premiki so vidni na površju, potrjujejo jih tudi podatki iz inklinometrskih vrtin.

Večji zdrs je bil konec decembra 2010, le dobro leto po odprtju odseka hitre ceste čez Rebrnice, ki ima po zadnjih podatkih iz Darsa še vedno le dovoljenje za začasno uporabo. Na pobočju nad hitro cesto, med viaduktoma Na Polancah in Šumljak, se je tedaj sprožil 50 metrov širok plaz. Večji usadi so tedaj nastali tudi na regionalni (stari) cesti.

Pristojni so zatrjevali, da plazenje ne ogroža prometa na cesti in zgrajenih objektov, a marsikateri Vipavec hitri cesti čez Rebrnice ne napoveduje dolge življenjske dobe.

Prav velikih razprav in zaskrbljenosti pa med domačini, kot pravi tajnik Občine Vipava Jože Papež, ni zaslediti. Župan Ivan Princes pravi: “Premiki niso nobeno presenečenje, prav tako tudi ne napovedani dodatni ukrepi. Imamo srečo, da nismo na potresno najbolj ogroženem območju, sicer bi bile težave še večje. Bodo pa morali cesto stalno sanirati, in te sanacije bodo drage. Dejstvo je, da izbira trase ni posrečena. A imamo cesto, ki je razbremenila regionalno cesto in nam olajšala pot do Ljubljane.”

Vse objekte nadzorujejo

V Darsu mirijo. “Dejstvo je, da trasa hitre ceste H4 poteka po zelo neugodnem in deloma plazovitem terenu, ki ga lokalno tvorijo melišča in z gruščem prekrite flišne kamnine. Zaradi težav z zanesljivostjo napovedi stabilnostnih razmer je bila že med gradnjo odseka sprejeta odločitev za projektiranje vseh zahtevnih objektov na tem odseku po monitoring metodi. Tak pristop zahteva obsežne geološko-geomehanske raziskave med samo gradnjo in tudi stalno preverjanje in prilagajanje projektnih rešitev rezultatom terenskih raziskav,” so sporočili iz Darsove službe za komuniciranje.

Kot dodajajo, so najpomembnejši in za pomike občutljivi gradbeni objekti na tem odseku zasnovani tako, da jih pričakovani premiki zaradi plazenja melišč ne morejo poškodovati. “Kljub temu zgrajeni objekti zahtevajo stalen nadzor in povečan obseg vzdrževanja. Izključiti tudi ni mogoče nekaterih dodatnih stabilizacijskih ukrepov, če se bodo lokalno pokazale bolj kritične razmere, kot so bile ocenjene na osnovi monitoringa med gradnjo odseka,” so še pojasnili.

Za začetek dodatni pilotni steni

Dosedanje meritve so pokazale, da bo treba na dveh odsekih zgraditi dodatne pilotne stene. Koliko bodo posegi stali, na Darsu še ne vedo. Bo pa Dars v kratkem objavil razpis za gradnjo približno 95 metrov dolge sidrane pilotne stene pod hitro cesto pri viaduktu Boršt 1, s katero naj bi dodatno zavarovali cesto in stabilizirali lokalno plazovito območje. Projektno dokumentacijo pripravljajo tudi za približno 55 metrov dolgo pilotno steno nad hitro cesto pri viaduktu Šumljak. Razpis za izvedbo bodo po Darsovih ocenah objavili predvidoma spomladi. Med posegi hitre ceste ne bo treba zapirati za promet, napovedujejo. Zapore pa bodo pri načrtovanem premiku prekladne konstrukcije na viaduktu Boršt 1, ki naj bi jo opravili prihodnje leto.

“Kar pa se tiče ostalih viaduktov, tudi viadukta Rebrnice in drugih potencialno plazovitih lokacij, pojasnjujemo, da so obravnavani skladno s predvidenim monitoringom. Za vse objekte se letno izdelajo poročila in ugotovitve, ki nakazujejo potrebe po ukrepih na posamezni lokaciji ali objektu. Nadaljnji ukrepi bodo sledili izključno na osnovi rezultatov teh meritev in opazovanj ter posledično predlogov rešitev, ki jih verificira Inženir in njegov strokovni svetovalec,” pojasnjujejo na Darsu.

Kdaj bodo na vipavski hitri cesti postavili protivetrno zaščito, pa je že druga zgodba.

ALENKA TRATNIK


Najbolj brano