V Zali zaradi zapor že kolone, a vozniki se še ne pritožujejo

Sanacija dveh od treh nevarnih odsekov na slabo leto enosmerno zaprtem 600-metrskem odseku na glavni cesti med Idrijo in Godovičem, ki so jo začeli v tem tednu, bo trajala pol leta. Vozniki se zaradi občasnih popolnih zapor ceste (še) ne pritožujejo.

Delavci uvodna dela  na brežinah v Zali izvajajo ob občasnih 
popolnih zaporah ceste.

 Foto: Saša D4ragoš
Delavci uvodna dela na brežinah v Zali izvajajo ob občasnih popolnih zaporah ceste.  Foto: Saša D4ragoš

ZALA > Cestno podjetje Nova Gorica (CPG) je deset mesecev po polovični zapori 600 metrov dolgega odseka glavne ceste med Idrijo in Godovičem v tem tednu začelo s sanacijo dveh odsekov pod brežinami s padajočim kamenjem. Za najbolj nevaren odsek pod previsnim skalovjem na ministrstvu za infrastrukturo rešitve še niso dorekli.

Občasne popolne zapore ceste

Zaradi številnih zapletov pri odločanju, kako se lotiti sanacije, sta poletje in čas kolektivnih dopustov, ko je cesta najmanj obremenjena, zbežala mimo.

“Te dni se izvaja posek drevja in škarpiranje. Na obeh lokacijah je predvideno zavarovanje z mrežami in postavitev lovilnih ograj. Rok za izvedbo vseh del je pet mesecev in pol, izvajala pa se bodo ob polovični zapori ceste,” so nam sporočili iz službe za odnose z javnostmi Ministrstva za infrastrukturo.

Delavci na terenu pa so nam zagotovili, da vseh del ob delnem prometu ne morejo izvesti. Cesto zato občasno popolnoma zapirajo za promet. Razmere v soteski Zala so zato te dni kaotične, saj se pred zaporami nabirajo dolge kolone avtomobilov. Ker se te nadaljujejo še pred pet kilometrov oddaljenimi semaforji v Idriji, to pomeni, da si bo v prihodnjih mesecih za deset kilometrov dolgo pot med Godovičem in Idrijo (in obratno) nujno rezervirati vsaj pol ure časa. Vozniki se zaradi postavanja v kolonah za zdaj še ne pritožujejo. Zlasti Idrijčani si obetajo, da bo po zaključku delne sanacije promet ob krajši polovični zapori bolj pretočen.

Ni še odločeno, kako ukrotiti previsno skalovje

Idrijčani poudarjajo, da je dobro, ker je izbrani izvajalec del, CPG, sočasno tudi vzdrževalec ceste. Ker to pozimi zapre vsako sneženje, so prepričani, da bo tudi v njegovem interesu, da sanacijo izvede pred predvidenimi petimi meseci in pol oziroma pred zimo. Delavci CPG nam tega niso mogli zagotoviti.

“Po sanaciji omenjenih lokacij, ki bo stala 481.000 evrov, bo na cesti ostalo še 135 metrov polovične zapore. Za sanacijo previsnega dela skalovja rešitev še ni sprejeta,” pa so sporočili iz ministrstva.

Na ministrstvu so še vedno naklonjeni miniranju skalovja. Temu pa odločno nasprotujejo v Idriji. Kot smo v Primorskih novicah že poročali, so s pomočjo geologov dokazali, da jim to lahko odnese celotno cestišče oziroma bi sanacija zahtevala večmesečno popolno zaporo ceste. Ker soglasja z ministrstvom ni, utegne še dolgo ostati pri polovični zapori 135 metrov dolgega odseka. Bo pa dosedanja petminutna semaforska zapora lahko bistveno krajša.

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano