Usodo Kanina jemljejo v roke Bovčani

Z brezplačnim prenosom gondolske žičnice in restavracije na lokalno skupnost se odpirajo realne možnosti, da občina prevzame ostalo infrastrukturo na hribu, pridobi obljubljeni državni denar in aprila začne s popravili in se hkrati z vsemi silami poda v borbo za celovito prenovo in iskanje denarja EU in zasebnih vlagateljev. Zagon smučišča v prihodnji zimski sezoni ni več utopija.

Za naprave na Kaninu, kjer je poldrugi meter snega, letošnjo zimo nihče ne skrbi.   Foto: Igor Mušič
Za naprave na Kaninu, kjer je poldrugi meter snega, letošnjo zimo nihče ne skrbi.  Foto: Igor Mušič

BOVEC, KANIN > Na izredni seji so bovški svetniki soglašali z dogovorom, ki ga je komisija za Kanin po trimesečnih pogajanjih dosegla z družbo Heta Asset Resolution.

Brezplačen prenos pod pogojem...

Heta kot pravni naslednik Hypo Leasinga na Občino Bovec brezplačno prenaša krožno kabinsko žičnico, ski data in restavracijo Prestreljenik. “Toda pod pogojem, da ji občina povrne 112.000 evrov stroškov za vzdrževanje sistema v zadnjih dveh zimah. Heti bo 50.000 evrov plačala v 15 dneh, ostalo pa, ko bo pridobila obljubljeni državni denar za popravilo žičnic,“ je na četrtkovi izredni seji občinskega sveta pojasnil član skupine za Kanin Miha Sotlar, ki je kot pravnik stalno sodeloval v pogovorih. Poleg tega bodo Heto oprostili plačila komunalnega prispevka za spodnjo postajo A.

Bovški župan Valter Mlekuž ne skriva veselja: “Bovcu je treba vrniti smučarjev polne zime. V proračunu smo za prve izdatke za Kanin rezervirali 80.000 evrov. Obravnavali ga bomo čez dva tedna in takrat verjamem, da bo že več znanega.” Poudarja, da so in bodo vsi postopki transparentni in podprti s sklepi svetnikov.

Heta izstopa, kaj pa Hit?

Ker se Heta kot ločitveni upnik tudi umika iz stečajnega postopka ATC Kanin, se odpirajo možnosti za prenos ostale infrastrukture oziroma sedežnic na hribu.

“Pomembne so odločitve drugega ločitvenega upnika, novogoriškega Hita. Tudi z njim se pogajamo o umiku iz ATC Kanin,” pravi predsednik komisije za Kanin, občinski svetnik in poslanec Danijel Krivec. Včeraj je Hit načelno pojasnil, da podpira prenos gondole in restavracije: “Gre za rešitev, ki predstavlja enega ključnih vzvodov za razvoj bovškega turizma.” Sprožili so začetne pravne postopke o umiku.

S tem bi se premoženje v stečaju sprostilo. Stečajni upraviteljici Nataši Gibičar bi se odprle možnosti za prenos na lokalno skupnost. Kot pravi, v tej smeri postopki tudi potekajo. Sodišče je te dni izdalo sklep o prodaji z zbiranjem nezavezujočih ponudb. “Zakon pravi, da se lahko premoženje, ki ga ni bilo mogoče unovčiti ali bi z unovčevanjem nastali nesorazmerni stroški, prenese na upnika, ki s tem soglaša. Občina, ki se kot upnik zaveda širšega pomena smučišča, je izkazala interes,” smer reševanja nakazuje upraviteljica.

Zanimanje za Bovec se veča

Odkar je širša javnost izvedela, da občina rešuje kaninsko zagato, se v Bovcu oglaša vse več zainteresiranih potencialnih vlagateljev. Ogledujejo si bovške hotele, tudi hotel Šola v Logu pod Mangrtom. “Toda najprej je treba urediti vse v povezavi s smučiščem. Zavedati se moramo, da smo opravili šele prvi korak,” je vseskozi realen in zadržan Danijel Krivec.

Če bo šlo vse po sreči, bodo aprila začeli na hribu delati. Država obljublja denar za program sanacije, ki ga je pripravilo podjetje Dr. Duhovnik. Govori se o treh milijonih evrov. “Program zajema obnovo in tudi izboljšave na vseh napravah. Kupili bi dva teptalca,” našteva župan. Najprej bo treba ustanoviti javni zavod oziroma podjetje, ki bo na podlagi javnih naročil iskalo izvajalce.

Prvi korak ne sme biti zadnji

“Čestitam ekipi za velik korak v pravo smer in verjamem strokovnjakom, da je varna obnova možna,” je zadovoljen direktor LTO Bovec Janko Humar. “Toda zagon je le sredstvo, cilj je celovita prenova smučišča. Naprave so zastarele, niso kos tržni realnosti. Upam, da se bo vse hitro razvijalo naprej, ker težko verjamem, da bo zgolj obnovljen sistem pokrival stroške.” Kot pravi, bi sodobno smučišče moralo polniti postelje vsaj 60 dni na leto.

Dober poznavalec zgodovine bovškega smučanja in turistični strokovnjak Žarko Mlekuž izpostavlja dve osnovni bodoči nalogi: “Hitro je treba najti resnega investitorja z vizijo ter na dolgi rok pritegniti državo, ki mora s sistemskim zakonom urediti financiranje dostavne žičnice. Nujen je preskok z naložbo v vrednosti najmanj 35 milijonov evrov. Lokalna skupnost več kot po svojih zmožnostih za žičnico ne more prispevati.”

Lastnica hotela Mangart Angela Žnider z vsem srcem pozdravlja prizadevanja za zagon smučišča: “Naš hotel je sicer odprt tudi pozimi, ker k nam prihajajo poslovneži. Toda brez zime tudi mi ne bi mogli več dolgo vztrajati.”

Bovški načrt kot edino pot naprej podpirajo v Združenju slovenskih žičničarjev. “Lokalna skupnost naj prevzame nadzor nad žičnicami, dostavno mora sofinancirati država. Ostala ponudba naj bo domena gospodarske pobude. Vsi, ki od smučišča nekaj imajo, naj s članarino pomagajo vzdrževati naprave,” načelni koncept pojasnjuje predsednik Ernest Kovač.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano