Upajo, da zastoji ne bodo hudi

Gradbišče sredi Tolmina med ovinki iz smeri obrtne cone do upravne stavbe občine, pod katero bodo uredili križišče, bo zelo oviralo promet skozi mesto. Tolminci so težko čakali na posege, ki jih bo ob pomanjkanju denarja plačala država oziroma DRSI in bodo zagotovili večjo varnost. Hkrati pa upajo, da bodo promet urejali tako, da se zastoji med jutranjimi in popoldanskimi konicami ne bodo razvlekli skozi vse mestno središče.

Zastoje bi zmanjšali z usklajenimi semaforji ali  ročnim usmerjanjem.  Foto: Neva Blazetič
Zastoje bi zmanjšali z usklajenimi semaforji ali ročnim usmerjanjem.  Foto: Neva Blazetič

TOLMIN > Delavci Zidgrada v teh dneh širijo nepregleden ovinek, sledilo bo rušenje starih zidov na obeh straneh cestišča med Ficovim klancem in občinsko upravno stavbo. Preuredili bodo križišče.

Varnejši dostop do Brajde

Občina Tolmin je s številnimi argumenti Direkcijo RS za infrastrukturo (DRSI) prepričala, da so zaradi varnosti posegi nujni. Cesto bodo razširili in jo dvignili za lažji vstop v bodoče križišče glavne državne ceste s stranskimi. To bo omogočilo varnejši vhod in izhod na Brajdo, kjer je po novem veliko mestno parkirišče, ki pa še ni urejeno. Na tem križišču bosta tudi dva prehoda za pešce.

Hkrati z urejanjem cestne infrastrukture bodo na tem odseku uredili še odvajanje meteornih voda iz središča Tolmina in ga navezali na že vkopane kanalizacijske cevi med tako imenovanim S ovinkom in krožiščem pri obrtni coni. S tem bodo preprečili poplavljanje v nekaterih višjih predelih Tolmina, ki je v preteklosti mnogim stanovalcem v pritličju blokov povzročalo velike težave. Ta naložba je v domeni Občine Tolmin.

Pol leta med semaforji

Urejanje izmeničnega enosmernega prometa s pomočjo semaforjev bo vožnjo skozi mesto oviralo pol leta. Mimo gradbišča vodi tudi edina cesta iz centra Tolmina do treh nakupovalnih centrov. Tolminci upajo, da bodo promet modro urejali, predvsem zato, ker je v neposredni bližini semafor v središču Tolmina. Krajevna skupnost Tolmin podpira urejanje odseka, nočejo biti sitni, imajo pa tudi nekaj pripomb.

“Predlagali smo sinhroniziranje semaforjev za bolj tekoč promet, vendar so nam pojasnili, da to ni mogoče,” je nekdanji predsednik KS Andrej Vidmar skeptičen, da se to z današnjo tehnologijo ne bi dalo. Pomirja pojasnilo odgovornega za okolje in prostor Mirana Droleta,da bodo promet usmerjali tudi ročno. Pričakovati je, da se bo to dogajalo v času prometnih konic, s ciljem, da bodo vozila spuščali tekoče skozi križišče in gradbišče.

Raje bi krožišče

Tolminci opažajo, da so skale, ki jih vgrajujejo v nov podporni zid, zelo grobe. “Upamo, da bodo zidovje kljub temu lično izdelali,” se nadeja Vidmar. In dodaja: “Zdaj je sicer prepozno, toda ves čas smo opozarjali, da bi bilo bolje graditi krožišče. Laično menim, da bi v skladu z novimi normativi krožišče lahko umestili v gabarite cest. Ko so projektirali, možnosti manjših krožišč še ni bilo. Ne vem, zakaj niso preoblikovali projekta.”

So pa vsi zadovoljni, ker bo s širitvijo ceste nastal prostor tudi za pločnik od Ficovega klanca do novega križišča, po katerem bo s kolesi in z otroškimi vozički možen varnejši prehod iz mestnega središča do obrtne cone s trgovinami. V času gradnje so spremenili prometni režim v Tumovem drevoredu. Izvoz z glavne ceste vanj ni več dovoljen. Odsek te ulice pri občinski stavbi in upravni enoti, ki je bil prej enosmeren, je dvosmeren, da zaposleni in stranke lahko pridejo do obeh stavb.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano