Ukrepajte, preden bo prepozno!

Težki in preobremenjeni tovornjaki, ki iz gozdov po zanje neprilagojenih cestah v občini Idrija odvažajo les, so po letošnjem žledu pospešili razpadanje cest in zaostrili jezo ljudi. Ker so v Kanomljah ocenili, da je razpadajoča državna cesta iz Oblakovega vrha skozi vas prenevarna za ves, ne le za tovorni promet, so na izrednem zboru zahtevali, naj ministrstvo za infrastrukturo in direkcija za ceste ukrepata.

Z močno povečanimi prevozi lesa po vsej občini Idrija ceste pospešeno propadajo, kanomeljska pa je že skoraj razpadla Foto: Saša Dragoš
Z močno povečanimi prevozi lesa po vsej občini Idrija ceste pospešeno propadajo, kanomeljska pa je že skoraj razpadla Foto: Saša Dragoš

IDRIJA > Odkar se je pod vegastim cestiščem porušil eden večjih opornih zidov, so znižali dovoljeno osno obremenitev, a te vozniki oziroma kupci lesa ne spoštujejo. Kanomeljčani so sprva razmišljali, da bi cesto protestno zaprli, a so hitro ugotovili, da bi s tem najbolj škodovali sebi. Čeprav je ozka, luknjasta, neosvetljena, brez površin za pešce in avtobusnih postajališč ter so oporni zidovi ob njej porušeni, pomeni edino povezavo z Idrijo. Tudi za odvoz lesa iz njihovih gozdov.

“Tehtanje je skoraj neizvedljivo”

Zato so policistom predlagali, naj pogosteje kontrolirajo obremenjenost ceste s tehtanjem vozil, a naj kdaj pogledajo tudi skozi prste, ko bo za volanom sedel domačin. “Če bi to storil, bi moral takoj sleči policijsko uniformo. Policisti moramo spoštovati enakost vseh udeležencev v prometu,” se je na predlog nasmehnil komandir Policijske postaje Idrija Robert Feltrin in razložil birokratsko zavite poti, ki do tehtanja z mobilno napravo sploh privedejo.

“Tudi tehtali smo že in odkrili preobremenjena vozila. A to je v Kanomlji skoraj neizvedljivo. Da senzorji tehtnice delujejo pravilno, je potrebna daljša, ravna površina, kakršne tukaj ni,” pa je dodal župan Bojan Sever. Čeprav težave s Kanomeljčani delijo vsepovsod po občini in marsikje po Sloveniji, tehtanje in skromne kazni za preobložene tovornjake škode na cestah ne morejo odtehtati.

Sever pa je Kanomeljčanom priznal, da je njihova cesta najslabša v občini in bržčas tudi najslabša državna cesta. “To je nesrečna cesta. Ker se je desetletja načrtovalo gradnjo HE Trebuša, naj bi to postala glavna cesta. Do določitve se je čakalo z vlaganji, potem pa se je nanjo pozabilo. Čeprav ne bi smel, vam povem, da je v državnem proračunu za prihodnje leto načrtovana njena obnova. Kaj se bo v tej krizi zares zgodilo, pa si ne upam napovedati,” je dodal Sever. Obljubil je, da bodo popravili oporni zid, ne pa tudi avtobusnih postajališč, saj vsako stane nekaj deset tisoč evrov.

Ko bo avtobus letel s ceste, bo prepozno

Kanomeljčani so v cesto pred štirimi desetletji vgradili celo svoj samoprispevek. Zato se počutijo še bolj opeharjene, ker se vanjo ne vlaga.

Predsednik KS Matjaž Velikajne, ki je opozoril, da navigacijski sistem Garmin tujce po tej cesti vodi na Tolminsko, ker je to pač najkrajša povezava z njo, je župana prosil, naj vaščanom stoji ob strani, ko bodo državne institucije pozvali k ukrepanju.

Da se mudi, je menil ravnatelj šole v Spodnji Idriji Radko Vehar: “Ko bo avtobus s šolarji zgrmel pod cesto, bo prepozno. Vsak dan se v šolo vozi 30 otrok, ki se tudi s pešačenjem po cestišču izpostavljajo velikim nevarnostim. Ko kolesarim po tej cesti, se na njej resnično nikoli ne počutim varnega.”

SAŠA DRAGOŠ


Najbolj brano