Treba je govoriti o vseh vrstah odvisnosti

Zavod Pelikan - Karitas je lani med dijaki Srednje šole Veno Pilon pripravil anketo o uporabi drog. Od 320 jih pet odstotkov še ni poskusilo droge, za dobrih 83 odstotkov sodelujočih je bila prva droga alkohol, več kot dve tretjini ga uživa občasno ali redno. Delavnice in predavanja pa mladih očitno ne pritegnejo.

V ajdovski srednji šoli poskušajo delovati preventivno.
V ajdovski srednji šoli poskušajo delovati preventivno. 

AJDOVŠČINA > Informativno svetovalna pisarna Zavoda Pelikan - Karitas v Ajdovščini deluje že deseto leto, lani pa je zavod z Občino Ajdovščina podpisal še dveletno pogodbo za izvajanje programa Pomoč odvisnikom in njihovim svojcem.

Lani so pripravili sklop kreativnih delavnic in predavanj, s katerimi so želeli mladim približati problem odvisnosti, a je bil odziv pičel. Strokovna delavka Elizabeta Kotar: “Poskušamo z različnimi dejavnostmi, a prave odzivnosti še ni. Vemo, da klasična predavanja mladih ne pritegnejo, zato iščemo inovativne pristope.”

Gostili bodo mednarodni projekt

Poskusili bodo z mednarodno izmenjavo. Spomladi bodo z mladinskimi organizacijami iz Španije, Portugalske, Italije in Hrvaške izpeljali projekt O. D. A. - overcoming drug addiction. K sodelovanju vabijo mlade med 18 in 30 letom. Sicer se držijo starega recepta. V planu imajo namreč predavanja za starše, izdajo publikacije, dobrodelno akcijo, poletne in počitniške delavnice, predstavitve na prireditvah, obeležili bodo tudi svojo desetletnico.

“Pri pripravi programa za 2016 smo upoštevali rezultate anonimnega vprašalnika, ki smo ga lani razdelili med dijake Srednje šole Veno Pilon. Nanj je odgovorilo 320 dijakov od prvega do tretjega letnika. Odgovori kažejo, da mladi dobijo največ informacij o učinkih in posledicah ter nevarnosti uporabe dovoljenih in prepovedanih drog s predavanji in pogovori v šoli, na zadnjem mestu so javne razprave in predavanja,” je povedala Kotarjeva.

Dijaki izpostavili tudi, da bi potrebovali več informacij o novodobnih oblikah odvisnosti, od, na primer, hrane, računalniških iger, iger na srečo do obsedenosti s tekmovanjem in nenehnim zmagovanjem.

Za večino je prva droga alkohol

Sicer pa se odgovori dijakov niso pomembno razlikovali od slovenskega povprečja. Največ jih je odgovorilo, da so prvo drogo dobili od vrstnikov. Na vprašanje, katero, jih je 17 (5,31 odstotka) odgovorilo, da ni poskusilo nobene droge. Za 268 dijakov (83,75 odstotka ) je bila prva droga alkohol, za 32 (10 odstotkov) pa tobak. Slabih 11 odstotkov jih je alkoholne pijače samo poskusilo, ostali jih uživajo občasno ali redno. Starost anketiranih, ko so prvič pili alkohol, je bila 14 let. Po rezultatih ankete je 54 odstotkov dijakov že kadilo tobak. Večina jih je samo poskusila kaditi, približno 40 odstotkov jih občasno ali redno kadi. Največ jih je prvič kadilo pri 15 letih. Tablete je poskusilo 7,69 odstotka anketiranih. 33,13 odstotka je že poskusilo prepovedane droge, predvsem kanabis (marihuana ali hašiš), največ pri starosti 15 let.

Svetovalna pisarna Zavoda Pelikan - Karitas v Rizzatovi vili je odprta vsak torek med 9. in 12. uro in vsak četrtek med 16. in 20. uro. Srečanja so vsak prvi četrtek v mesecu.

V šoli si ne zatiskajo oči

“Šola se ukvarja z izobraževanjem in vzgojo. Učitelji delamo z mladimi, ki odraščajo in mnogi eksperimentirajo, ne le meje nadrejenih, temveč tudi različne oblike drog. Ne moremo si zatiskati oči pred tem, da droge in zasvojenost obstajajo. Tisti, ki pravijo, da tega pri njih ni, se motijo ali pa se s tem ne ukvarjajo, tega ne prepoznajo. Ali je tega več ali manj kot včasih, ne vem. Zavedam pa se, da imamo v okviru šole omejene pristojnosti,” pravi ravnatelj šole Andrej Rutar.

Kljub temu, pravi, problematiki posvečajo pozornost in skušajo delovati preventivno. “V zadnjem letu smo organizirali predavanja o pasteh interneta in moderne tehnologije in aplikacij, o zasvojenosti s hrano, pogovor z zdravljenim odvisnikom, strokovni posvet vzgojiteljev s kriminalisti na temo drog in odvisnosti, vključili smo se v projekt Dim za dimom, dan za dnem čez čas pojavi se velik problem! Vemo, da učitelji omenjene tematike ne bomo rešili. Ključno pa je, da ostajamo seznanjeni s sodobnimi pastmi družbe, da sodelujemo s stroko in predvsem s starši, s katerimi bi si morali najbolj zaupati, če želimo biti učinkoviti pri reševanju te problematike.”ALENKA TRATNIK


Najbolj brano