Tolminska svečka v vsakem tretjem dizelskem motorju

Ko je skupina zagnancev pred šestimi desetletji v majhni delavnici začela izdelovati enostavne avtoelektrične izdelke, si niso predstavljali, da bo družba prerasla v svetovno pomembnega igralca v avtomobilski tehnologiji. Z razvojem sistema hladnega zagona dizelskega motorja s senzorjem tlaka in s prebojem z novo pametno svečko bo Hidria AET v prihodnjih petih letih podvojila prodajo z letošnjih 30 na 60 milijonov evrov in zaposlila dodatnih 50 ljudi.

 S pomočjo demonstracijskega vozila pokažejo, kako deluje 
inovativna svečka, ki jo sicer še testirajo in preverjajo  njeno 
zanesljivost.   Foto: Neva Blazetič
S pomočjo demonstracijskega vozila pokažejo, kako deluje inovativna svečka, ki jo sicer še testirajo in preverjajo njeno zanesljivost.  Foto: Neva Blazetič

TOLMIN > Med včerajšnjim praznovanjem so se skozi razvojni center in proizvodne hale Hidrie AET vrstile skupine obiskovalcev - od osnovnošolcev do upokojencev in družinskih članov, od dobaviteljev do gospodarstvenikov in tudi tolminski župan Uroš Brežan je bil med njimi. Vodilni so skupaj z zaposlenimi predstavili aktualno proizvodnjo, še posebej ponosno pa visokotehnološke inovativne rešitve za razvoj in proizvodnjo sistema za hladen vžig dizelskega motorja s senzorjem tlaka in s pametno svečko vred.

Globalni epicenter za dizelske motorje

Ta inovativna rešitev, ki pri izdelavi svečke vključuje 15 patentov, po letu 2018 zagotavlja najmanj 30-odstotni globalni tržni delež na tem področju. “S proizvodnjo inovativne svečke bomo začeli leta 2017. Vgrajene bodo v vsak tretji dizelski motor na svetu. Omogočile bodo 30 odstotkov manjšo porabo goriva v primerjavi z današnjimi standardi in posledično bo tudi izpust škodljivih plinov za tretjino manjši. S ključnimi proizvajalci imamo že sklenjene pogodbe za posel v vrednosti 110 milijonov evrov,” pojasnjuje direktor Hidrie AET Boštjan Bratuš. Danes s Hidrinimi tehnologijami vžiga vsak šesti dizelski avtomobil, do leta 2018 pa bo tako pri vsakem četrtem, po letu 2018 pa, kot rečeno, vsak tretji.

Korporacija Hidria bo v prihodnjih petih letih zrasla iz obstoječih 200 milijonov evrov prodaje in 60-odstotnega tržnega deleža na avtomobilskem trgu, na 300 milijonov evrov in 75 odstotkov avtomobilskega trga.

Kot poudarja direktor korporacije Hidrie Iztok Seljak, je AET svetovni prvak v tej niši: “Hidria AET je postala globalni epicenter za rešitve na hladnem zagonu sodobnih dizelskih motorjev. Vanj se sedaj stekajo poti iz razvojnih centrov avtomobilskih proizvajalcev iz Wolfsburga, Torina, Pariza in drugih svetovnih mest. S temi rešitvami neposredno prispevamo k dolgoročnejši sprejemljivosti visoko učinkovitih in okolju prijaznih dizelskih motorjev. V čast in veselje so nam taki rezultati v izjemno zahtevni globalni konkurenci.”

Kot pravi direktor razvoja in prodaje Rudi Kragelj, na tem projektu dela več doktorjev znanosti, povezani so v slovenskem prostoru, s fakulteto za strojništvo, za elektrotehniko in inštitutom Jožef Štefan. V prihodnjem obdobju bodo v povezavi z novim izzivom preuredili in opremili več hal v tovarni. V celoten projekt vlagajo okoli 26 milijonov evrov.

Sami delajo linijo za proizvodnjo nove svečke

Za potrebe proizvodnje tako imenovane pametne svečke inženirji in mojstri v enoti AET v Kopru s 30 zaposlenimi že snujejo avtomatizirano proizvodno linijo. Kot pravita Bratuš in Seljak, so med redkimi v svetu, ki za svoje potrebe sami delajo tudi proizvodne linije. To pomeni, da so v tem pogledu samozadostni. S tem žanjejo pohvale avtomobilskih gigantov. Linije izdelujejo tudi za kupce, kar prinaša dodaten zaslužek. Enoto z 20 zaposlenimi imajo tudi na Kitajskem. Njena vloga je predvsem navezovanje poslovnih kontaktov s kitajskimi kupci in tudi proizvodnja svečk, ki so enako zanesljive kot tiste, ki jih izdelajo v Tolminu.

Priložnost za inženirje

Kot so povedali, je v razvojnem centru Hidria AET že zaposlenih 50 inženirjev. Večina jih je iz domačih logov. Kot pravi Kragelj, pomaga tudi stotnija strokovnjakov tehničnega kadra, požrtvovalno dela celoten kolektiv s 300 zaposlenimi.

Kot pojasnjuje odgovoren za stike z javnostmi Erik Blatnik, je Hidria od leta 1997 v tolminsko družbo vložila 60 milijonov evrov, samo v zadnjih desetih letih 45 milijonov evrov. Intenzivni investicijski cikel bo korporacija nadaljevala tudi v prihodnje.

NEVA BLAZETIČ


Najbolj brano