Šolanje pilotov bo cenejše

V ajdovski družbi Pipistrel so zasnovali inovativen koncept šolskega dvosedežnega letala WATTsUP. Ta predstavlja novo generacijo Pipistrelovih električnih letal, razvili pa so ga v sodelovanju s podjetjem Siemens AG, ki je zagotovilo glavne komponente električnega pogona.

 Foto: Pipistrel
Foto: Pipistrel

AJDOVŠČINA > “Ob nenehni rasti stroškov goriva je nujno, da zmanjšamo stroške šolanja pilotov. Naša rešitev je prvo povsem električno vadbeno letalo. Tehnologija, ki smo jo razvili prav za to letalo, zniža začetne stroške poučevanja pilotov za kar 70 odstotkov in naredi letenje bolj dostopno kod kdajkoli do zdaj,” je o novem modelu povedal direktor podjetja Pipistrel Ivo Boscarol.

Zmogljivost dvosedežnega električnega vadbenega letala WATTsUP je prilagojena potrebam letalskih šol. Odlikujejo ga kratka vzletna razdalja, dviganje z več kot petimi metri na sekundo in zmožnost letenja najmanj eno uro z dodatno 30-minutno rezervo. Prilagojen je letenju v tako imenovanih šolskih krogih, tako da se mu ob vsakokratnem spuščanju povrne 13 odstotkov energije, kar podaljšuje trajanje letenja, poveča kot spuščanja in omogoča pristanke na kratki stezi.

“Novosti, ki smo jih uporabili pri letalu WATTsUP, bodo prispevale k temu, da bo letalstvo dolgoročno postalo bolj sprejemljivo. Ker lahko pri električnih pogonih lažje upravljamo z močjo, lahko pričakujemo, da bodo v prihodnosti tudi večja letala uporabljala električni pogon. Svet postaja električen, pa naj si bo to v zraku, na tleh ali v vodi,” je povedal Frank Anton, izvršni podpredsednik sektorja za velike pogonske sisteme pri podjetju Siemens AG, ki je vodilni svetovni dobavitelj inovativne in okolju prijazne avtomatizacije in pogonske tehnologije z več kot 100.000 zaposlenimi.

Model WATTsUP bodo javnosti prvič predstavili ta konec tedna na letalskem salonu v francoskem mestu Blois.

NACE NOVAK


Najbolj brano